Modeblogg ;))

Snart ska vi köpa nya kläder på jobbet. Här är några kläder som jag skulle kunna tänka mej.. Jätteintressant, jag vet. Men jag har bloggtorka i hjärnan..

image557
Capribyxor. Svarta. Helt suveränt på sommaren. Jag går alltid med uppvikta byxor hela sommaren. ;)

image558
Svart tunika. Fin med en figursydd variant.

Det skulle jag vilja ha. Nu har jag mest kläder i blått. Känner att jag skulle vilja ha lite svart också. Eller rött vore fint. :)
image559
 


Här kan ni se fler kläder som jag kan välja på. (Vård och omsorg).

Jag tycker det är himla skönt med arbetskläder. Det är så kul när man ser sina jobbarkompisar privat, då känner man igen knappt igen dem. :) Likaså lär de boende att känna igen oss på kläderna. De vet att jag alltid ha blåa kläder, och blir förvånade om jag kommer i någon annan färg. Det är liksom en liten trygghet för dem. ;)


Vad har du på dej när du arbetar?

Näe, nu lägger jag ner ett tag. ;) Det här var ju ett sanslöst intressant inlägg. K R A M ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: JoVi

Täckbyxor, tjocktröja, täckjacka, halsduk, handskar, STORA skor med tjocksockar i *hihi* Eller "vanliga" innekläder som jag inte är så rädd om ;) Jag skulle önska att jag hade arbetskläder!

Jag tyckte det var ett kul inlägg, visste inte att det fanns så mkt att välja på inom vården! :)

Postat av: Camilla

Nej, nej, nej - lägg inte ner! Jag är beroende av din blogg och kommer att hamna i värsta depressionen... :(
Vi har vanliga kläder på jobbet, västar har vi som är från Hejco (you know?) med tryck på ryggen där det står yrke och avdelning, men jag gillar inte den. Går hellre i mina vanliga kläder och för dagen nya Lill-Babsluggen...
Kramelikram! ♥

2008-03-06 @ 20:37:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Den finns fortfarande kvar... 27156 Långväst svart. =)

2008-03-06 @ 20:44:02
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vad skönt att ha arbetskläder. När man står där varje morgon och inte tycker att man har ett dugg att ta på sig, då skulle ju det vara perfekt med arbetskläder.
Jag som jobbar på dagis, får faktiskt (hör och häpna) utekläder och skor av kommunen. Inte illa va *skrattar*
Ha en jätteskön helg.
kram från nilla

2008-03-07 @ 08:21:18
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Patricia

Ja, eftersom jag också jobbar inom vården har vi de vackra landstingskläderna ;-)

Jag gillar den svarta tunikan!

2008-03-07 @ 19:25:23
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Amlon

JoVi: Ja, det är konstigt att ni inte får arbetskläder. Vi har ju väldigt mycket att välja på.. *hihi* Det bästa är att storlekarna är jättestora också, man drunkar ju i M t.om. *haha*

Camilla: Vad söt du är! ;) Nädå jag lägger inte ner! Åh, västarna känner jag igen. Vissa på jobbet har sånna, men jag gillar inte väst!!

Nilla: Hej!! Jag har glömt att kolla mailen med lösenordet. Det måste jag göra.. Det är jätteskönt med arbetskläder, tycker jag. Just av anledningen du skrev! ;)

Patricia: Förstog att du skulle känna igen dej! ;)

2008-03-08 @ 13:06:18
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Emma

VIlka SNYGGA vårdkläder! Gillar verkligen de svarta byxorna och tunikan. Jag har på mig vardagskläder på jobbet- men inte för starka färger. Man skall ju vara litet neutral som psykolog :-)

2008-03-08 @ 21:26:02
URL: http://korkek74.blogg.se
Postat av: Torkelsarah

Very interesting & professional site. You done great work.

2008-09-30 @ 09:24:28
URL: http://torkelsarah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback