Tjocka Dodick

Jag höll ju igen på socker förut. Jag hade världens bästa karaktär och gick ner 7 kilo, eller nåt. Sen kom julen. Då var det kört. Jag har kunnat hållit mej något så när ett tag. Men nu har allt RASAT igen. Hej sockerberoende!

Nu känner jag mej som en rund jävla boll. Inte för att jag har gått upp allt jag gick ner, men tillräckligt för att det inte ska vara kul längre. Jag har ett par speciella byxor jag använder som måttstock och de sitter inte så skönt längre. Så nu jäklar måste jag ta mej samman och dra ner på sockret igen. Det funkar uppenbarligen inte för mej att bara äta lite, utan äter jag så äter jag "rejält". (Allt är ju relativt, det är ju inte så att jag äter 5 dubbeljapp, 12 chokladbollar osv som en jag läste om idag.) Som vanligt är det antligen eller när det gäller mej. ;)

Sen kan man ju fundera hur kul det är att inte äta något socker alls.. Men hur kul är det att känna sej som en padda då? (Allt är ju relativt där också..)

Nu ska jag äta en semla. Och njuta ordentligt.

Mitt nya liv börjar nog i morgon, eller efter påsk.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Åhh, jag känner igen mig själv. Är väl egentligen inte så himla rund, min ångest är egentligen över mina "stabbiga" ben, ända från foten till rumpan. (Hur bantar man benen förresten?) Kan inte ha snygga kjolar, de måste isåfall vara fotsida. För att inte tala om höga stövlar, men den diskussionen har jag för mig att vi redan har haft. Brukar säga att jag är i en väldigt fin form......rund är en fin form, tycker jag ;-)

Postat av: Camilla

Ha ha ha... förlåt att jag skrattar, men det var ju en hel del humor i ditt inlägg! =) I stället för att lämna över disktrasestafettpinnen som du verkar ha fått från gårdagens inlägg hos mig, skickar jag HÄR över min hurtbullestafettpinne! Hoppas den kom fram! :) Från och med nu tycker du att det är s_k_i_t_k_u_l att motionera, jag lovar!
Styrkekram! ♥

2008-03-18 @ 21:17:08
Postat av: Nergårds-Emma

Jag pallade inte heller med att inte äta sötsaker. Jag drog igång kring nyår och det höll i en månad. Jag har också gått upp i vikt kan jag säga...
Nu tänkte jag försöka motionera lite mer istället.
Skickar också lite peppande styrkekramar!

2008-03-18 @ 21:47:12
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Amlon

Patricia: *hihi* Hellre lite rund och former än pinnsmal brukar jag tänka. ;)

Camilla: Tack för hurtbullepinnen! ;) Jag ska vårda den ömt. ;) Tack!

Emma: Men du ser ju så himla nätt och smal ut på alla kort! :) Tack för styrkekramarna!

2008-03-21 @ 08:20:26
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Abdirahmanolivia

NICE SITE WELL DONE

2010-12-02 @ 08:27:07
URL: http://abdirahmanolivia.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback