Angst

För ett år sedan skrev jag det här inlägget. Känner _precis_ samma sak idag, fast ännu värre eftersom jag blir ett år till ( i morgon). Det låter ju galet gammalt, 35. Snart 40 år för sjutton. Jag som är högst 20 år i sinnet. Jaja, sånt är livet. ;)

Nu ska jag fika lite med min tonåring. Jag har mors dag-födelsedags-dispans. :) Tur att man har något att skylla på nästan jämt. Min sambo är i Stholm på kurs halva veckan. Känns ovant. Fast jag lider inte av det. Tycker det är skönt att vara själv. Fast inte alltid så klart!

Ha en skön kväll och en bra dag i morgon. Det ska jag ha. Jag är ju ledig! :)

image631
Bild från Leilas "Piece of cake" :)

Och så ska jag äta Leilas kladdmuffins. Har gjort en ny sats, och de blev perfekta! ♥

Någon frågade om receptet. Here it comes:

Ingredienser

2 st  ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
0.5 dl matolja
1 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
1 dl kakao av god kavlitet
1 tsk bakpulver
1 st nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70%
Vispgrädde och färska bär till garnering

1 sats blir 16 stycken muffins.


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda den med smeten.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Muffinsen sjunker ihop i mitten när de tas ut. Låt svalna.

8. Garnera med en klick lättvispad grädde och färska bär.


Good Luck! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej honey å grattis på födelsedagen :) massor av kramar från Karlstad i allmänhet å mig i synnerhet :)

2008-05-27 @ 09:46:30
Postat av: Camilla

Grattis! Är du galen, är det du som bakat de där snyggo-muffinsen? =)
Du, det är ingen idé att gräma sig över att bli gammal, njut av varje år i stället. Positivt tänkande...
säger jag som bara har 2 år kvar till 40... HJÄLP!
Kram och grattis!

Postat av: Anna

Stort GRATTIS i efterskott!
Kram

2008-05-27 @ 19:36:31
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: JoVi

Grattis vännen! Jag skulle gärna fika hos dig idag :P

Hoppas du haft en fin födelsedag! Kram!

2008-05-27 @ 19:48:45
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

TACK! ♥

2008-06-01 @ 10:23:54
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback