Även solen har fläckar

I går fick mitt mamma-självförtroende en rejäl knäpp på näsan. Jag hade missat att det var inskolning i f-klassen! Jag tog förgivet att det var på torsdagen, som det är de andra veckorna. Jag som alltid brukar ha koll på allt och alla! Jag började nästan grina över hur jag kunde vara så inihellvete slarvig! Skämdes som en hund. Kände mej som världens sämsta mamma.

MEN jag intalade mej att det går bra ändå. De har tre dagar kvar, då de går med dagis. Sedan har de ju vanlig inskolning sedan också. Det L. missade i går var en sångsamling. Och det är ju inte hela världen. (Hej försvarstal!)

Nu ska jag ta nya tag. Fast det känns fortfarande som om jag är sämst i världen.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Åh vännen! Jag förstår så väl hur du kände dig, MEN det är inte hela världen att missa en gång! En gång är ingen gång :)

Skönt att dom har så många gånger att gå dit ändå, här går dom (tror jag, haha, jag som jobbar på storebrors avd har inte ens koll...*skäms lite*) bara en gång med dagis och sen är det nån gång med föräldrarna nu på våren och sen inskolning i höst.

Stor kram till en toppenmamma! :)

Postat av: Pippi

Instämmer med föregående talare! Det _är_ inte hela världen. Det är omöjligt att ha koll på allt - jämt. Även du är ju mänsklig... :)

Här har de inskolning blott två gånger, tre om man räknar in fröknarnas kortvisit på förskolan. Känns lite, men jag tror att det går bra i alla fall.

2008-05-15 @ 21:01:12
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Amlon

Tack gullisar!! ♥♥

2008-05-18 @ 22:38:23
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback