Englas begravning

På lördag begravs lilla Engla i Stjärnsund. Efter familjens önskemål kommer även SVT att tv-sända begravningen.

Jag tycker inte det känns bra att tv-sända begravningen. Jag kan inte förstå varför familjen vill göra det. Jag tycker det känns obehagligt. Som om man fläcker ut det mest intima och privata liksom. Jag kan inte sätta ord riktigt på vad jag känner, förutom att det känns fel.

Dessutom ska det vara storbildsskärm utanför kyrkan. I dag var Englas dödsannons med i tidningen. Där stog det om begravningen. Att man skulle tänka på att parkera klokt. Och att man skulle medtaga egen stol och paraply..

Jag tänker inte titta på begravningen. För att jag tycker att det tillhör familjen och de närmaste. Jag kommer att tänka på söta, lilla Engla ändå.

Sov gott, lilla Engla!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag håller med dig. Konstigt att de vill TV-sända begravningen! Det är ju något väldigt personligt.

Postat av: JoVi

Håller verkligen med dig! Visst inte att det skulle TV-sändas, gud så konstigt...för min del så sörjer jag inte henne mer än det barn som vi inte känner till men som dör just NU.

:(

2008-05-09 @ 17:34:26
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback