Piiiinsamt!

Snart ska jag på utvecklingssamtal med min tonåring _under skoltid_. Fatta pinsamt! ;) Som tur är tycker hon att jag är ungefär 1 miljard mindre pinsam än sin pappa, men ändå! ;) Jag förstår precis hennes känsla, men det gör inte hennes pappa. Han tycks ha glömt tonårstiden. Utvecklingssamtalet i sig är inget att oroa sej för. Vi har redan läst alla omdömen på datorn.

I dag har O. tagit kort på dagis. I år var det en glad kille, och ingen
polis-kille som förra året. *hahaha* Även L. skulle ta kort i skolan i dag. :) När de inte behövde match varandra hittade jag kläder hur lätt som helst som matchade med varandra. Å, du skulle ha varit stolt över mej! ;) O. hade den bakre tröjan på sej:


L. hade en svart tunika med hus nertill från Lindex.

Min sambo har köpt Nintendo Wii. Jag tyckte det var andra saker som vi mer behövde, men har man typ delad ekonomi så har man! ;) (Vi delar på räkningar och mat och större grejer, resten gör vi vad vi vill med. Han har sina pengar och jag mina. Jag skulle aldrig klara av att bo med en karl som skulle ha åsikter om vad jag köpte. Hej Jag-passar-inte-som-sambo-människa! ;)) ) Han har ingen rätt att hacka  på mina inköpa, och jag ska inte hacka på hans. ;) Men i ren protest ska jag låta bli att spela det _ett bra tag_.

Dags att göra sig lite mindre pinsam.
 ;)




Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Åh, jag kommer alltför väl ihåg det mesta från både min barndom och tonårstid. Fast det har man ju ändå nytta av nu när man kan förstå hur dom små känner.



Kul med Nintendo Wii! Bra köp ;-)



Kramar

Postat av: JoVi

Håller med Nergårds-Emma, MYCKET bra köp! ;) Du såg ju barnens önskelista här hos oss hihi



Skolan här har E&S foto, och jag blev sååååååå besviken på bakgrunden. Den förstörde hela kortet! Rosa/ljusblå-aktig FUL uäck. Jag hade ju klätt barnen i rött (lillasys) och blått o lite rött (storebror). Noll matchning. Därför ska båda barnen få fota sig på mitt dagis med Kungsfoto, jag ska stå som en hök och övervaka haha



Hoppas du inte är SÅ pinsam idag! ;)

2008-11-06 @ 16:36:25
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag är ALLTID stolt över dig, du är ju BÄST! Å Wii är nåt som vi inte har testat så vi kommer nån helg framöver.. ;)kram kram!

2008-11-06 @ 20:01:01
Postat av: Amlon

Emma: Precis, det är ju bra att man minns! :) Har inte provat Wii än, men resten av familjen hade skitkul med det i går. Tonåringen och sambon höll på till sena natten.. ;) Kram!



JoVi: Ja, det verkar roligt! ;) E&S här också.. M. hade Panda-foto, tror jag. Jag tror att jag skötte mej ganska bra! ;)



Åsa: Puss på dej!! Sa det till M. i går, det här har ju inte Å och A, då får de komma hit och spela! haha ;) Fast jag tycker jag kommer till dej när Singstar-ABBA kommer ut! ;) Saknar dej så jkla mycket! KRAM

2008-11-07 @ 08:55:24
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gah!!! Jag vill också ha Nintendo Wii!!! Håller på att hjärntvätta Felix att han vill ha det i julklapp i stället för XBOX 360, så att jag kan köpa Wii Fit... som den elaka styvmor man är... ha ha ha... Nä, men det låter superkul med Nintendo, härlig sambo du har! Kram och trevlig helg! Säkert var du inte ett dugg pinsam att ha med tror jag. :)

2008-11-07 @ 09:09:01
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback