To do-check

5 saker jag skulle göra under 2008:

♥Bli en bättre kamrat.

 Näe, jag tror inte det. Jag är en bra kamrat, men ingen som hör av sej alltför ofta. TYVÄRR! Tack ni goa människor som står ut med mej!

♥ Droppa duktig-flicka-syndromet:

Tja, lite grann. Men jag vill nog vara en duktig flicka, och jag mår egentligen inte dåligt av att vara en. Andra dagar kan jag dock känna annorlunda.. ;)

♥Hålla igen med sockret:


Nej, nej och nej. Periodvis har det gått bra. Nu är det dock värre än någonsin, tror jag.

♥Göra matsedlar varje vecka:
 
Inte alla veckor, men NÄR jag gör det är det så jäkla skönt! Min ambition är att skriva det varje vecka!

♥ Unna mej själv något då och då:

Det går bättre. Men jag är verkligen ingen storshoppare till mej själv. Tycker det är roligare att handla till andra, helt enkelt.

Som jag skulle sluta med:

Känna att det är drygt när folk kommer och ska komma och hälsa på:

Beror på VEM, men det går bättre. Det är ju kul när de väl är här!

♥Att ha superduperkoll på allting jämt:

Tror det är min lott i livet. Det behövs en i en 6 personer-familj som har supersduperkoll. Och det blir jag. Sambon kan mycket, men att ha superduperkoll på allt är inte hans starka sida. (Antagligen mitt eget fel från början..)

♥ Att låta vissa människor suga ur min energi:

 Försöker låta bli, men det är inte så lät när jag har en riktig energitjuv på jobbet, som jag dessutom har ett nära samarbete med. Men jag försöker undvika personen så mycket jag kan.

♥ Att nästan alltid säga vad jag tycker och tänker:


Försöker iaf tänka mej för för det mesta..

♥ Att ha dåligt samvete:

Svårt, men jag försöker. Jag gör ju hela tiden så gott jag kan försöker jag tänka..

Tja.. vad kan man säga.. Det går ju inte lysande, men lite framåt iaf..


Kommentarer
Postat av: Smilla

Låter som du fixat mycket under året tycker jag. Undrar om jag törs göra något liknade till 2009 eller om jag blir för besviken på mig själv när det inte blir som det va tänkt, duktiga flicka syndromet du vet ;)

På tal om matsedlar återanvänd dom som du har så har du fixat det matsedle till varje vecka.=)

kram

Postat av: C a m i l l a

Det är svårt att ändra på sitt liv och sina vanor.. men du är ju på rätt väg tycker jag! Vi är ganska lika du och jag... osociala eremiter som tycker att påhälsande folk är drygt (i alla fall innan) och helst sitter själv och ugglar, avslappnat ihop med övriga familjen. =)

Kram!

2008-11-12 @ 08:52:22
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback