I dag blev jag 15 år igen

När jag var typ 15 år var jag väldigt kär i en kille. Jag tyckte han var det snyggaste jag någonsin hade sett! Ett av de starkaste minnena jag har runt honom är från ett disco jag var på i sporthallen i min lilla stad. ;) Jag minns så väl att jag hde röd/vit randig tröja och höga basketkängor. I af kommer jag så väl i håg att jag spanade på honom när han bowlade. ;) Tänk att man kunde både bowla, bada, spela innebandy, dansa osv på samma disco. Vilket lyx! ;))

I dag var småisarna och jag och badade. Efter badet är det obligatoriskt att gå och titta på bowlingen. Tro det eller ej, men tjugo år senare var han och bowlade igen, och jag satt i publiken. Visserligen var han där med sin familj, och jag med delar av min. Men ÄNDÅ! För en liten stund blev jag en 15-årig flicka med randig tröja (blåvit den här gången) och blossande kinder. :)


STRIKE

Förresten.. Måste berätta.. När L. och jag var och tittade på bowling en annan gång berättade jag att det hette strike när man fick ner alla käglor. Vi satt och tittade och rätt som det var fick en kille strike. Då säger L: Titta, han fick GYLF!!

*hahaha* ;)

Kommentarer
Postat av: Sue Ellen

Var han lika snygg? Cliff var döööööööööösnygg på högstadiet men när han nyss var i tidningen o fått sitt tredje barn var han mer lik Ray (eller Skalle-Pär) i frisyren HAHAHA



Gylf var ju ett klockrent uttryck :D

2008-10-22 @ 22:09:55
Postat av: C a m i l l a

Ha ha... gylf... =)

Mmm, visst kan minnen förflytta en långt tillbaka i tiden. Lite mysigt faktiskt, att få känna sig om 15 igen.

Jag var hopplöst kär i alla på den tiden. Man var ju riktigt, deppigt, olyckligt, jäkla tokkär i pojkar som man aldrig ens hade pratat med...

Kramkram!

Postat av: Mija

Minns också så väl känslan... ;) (rodnar lite)



Jag träffade min ungdomskärlek (han jag var störtkär i mellan 7-an till första året på gymnasiet) på en klassåterträff för tio år sen... Det slog gnistor DIREKT. (sjukt va?) Det bästa var att nu var det HAN som var mest "på" .... ;)



Kram

2008-10-26 @ 18:53:51
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback