En bra dag, om en 5 ½ åring får välja :)

Det känns att L. börjat i f-klass. Jag längtar efter henne väldigt mycket när hon är i skolan. Allra mest när jag är ledig. Det fattas liksom en unge här hemma. Så i dag bestämde vi oss för att vi skulle göra något, bara hon och jag. Vi skickade i väg O. till mormor och morfar för en rolig eftermiddag där. L. fick bestämma vad vi skulle göra. Så här blev dagen:

1. Fikade på kafe. Jag tog varm choklad som L. drack upp. ;) L. åt glass, TVÅ kulor. ;)
2. Strosade runt på Åhlens. Vi köpte nya vattenfärger, servetter och lite annat.
3. Gick  till en park och plockade kastanjer och ekollon. Lekte lite i en bebis-lekpark.
4. Gick till kyrkogården. Tittade på gravarna. Läste på gravstenarna och funderade. Hälsade på vid min mormors, farmors och farfars gravar. L. la kastanjer och ekollon på deras stenar. "Då blir de nog glada i sin himmel". Sötis!
5. Sedan gick vi till Hemköp, köpte riskakor, åt några stycken och gick hem. :)

Det var verkligen kvalitetstid. Det är så skönt att bara umgås med ETT barn åt gången då man kan fokusera på det till 100%. Min tonåring har haft det bra, hon var själv tills hon var 9 år. Snacka om att hon hade en fokuserad mamma. ;) Nu mer känner jag mej helt disträ och vimsig vissa dagar. Det är så mycket att göra, tider att passa, saker att lyssna på osv. osv.



Det slog mej i dag vad stor och klok min lilltjeja är. Det VET jag ju, men ibland kommer det bara över mej. Så mycket kloka funderingar. Så mycket humor och värme det finns i den ungen! ♥♥

Nu ska jag nostalgipyssla lite. Och titta på Bridget Jones.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Jag blir alltid så varm i hjärtat då jag läser dina inlägg om barnen. Du verkar vara en sån klok, go och fin mamma.

Kram!

Postat av: Amlon

Camilla: Tack, goa du! ♥ Vad glad jag blev!

2008-09-15 @ 09:30:18
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Pippi

Det är verkligen en förmån att få umgås med barnen - ett i taget - då och då. Även fast man ser deras fantastiska egenskaper och deras lysande själar när de är tillsammans, så är det nästan som att de lyser än klarare och starkare när de får all tid och allt utrymme i världen att bli uppmärksammade och lyssnade på. Låter flummigt och rätt udda, kanske - men jag kan inte formulera mig bättre än så ;) Låter iaf som att ni haft en superhärlig dag, du och L.

2008-09-15 @ 21:06:54
URL: http://langstrump.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback