Vinterkläder

Inser att det är ofrånkomligt.. Det är dags att titta efter vinterkläder. Antar att alla andra mammor redan gjort det.. ;) Har suttit och surfat runt och tittat lite. Mellan P.op och HM´s vinterkläder skiljer det 2200 kr. Jag tvivlar på att P.op är så mycket bättre än HM. Eller vad tror ni? De bästa overaller mina småisar har haft är köpta på COOP för en billig slant. De var helt suveräna!

L. ska iallafall ha jacka och byxor av praktiska skäl. Det är inget vidare att äta i matsalen på skolan med en overall knyten runt midjan. (Matsalen ligger i en separat byggnad.) Då är det lättare med termobyxor.

Misstänker att O. också trivs bäst i jacka och byxor. Av någon anledning har alla mina barn föredragit det.

Frågan är bara vad man ska välja? Vad väljer NI?




Titta på min våta
vinterjacks-dröm. I ♥!

Och så min möss-dröm.. Som jag aldrig fick tag på förra året.



Eller man kanske ska slå till med en Kask beanie?!

 Rock on! ;)

Kommentarer
Postat av: JoVi

Men JAJEMÄNSAN är vinterkläderna klara ;) Eller kanske inte? Måste kolla lite sen förra året. Plus köpa lite vantar o mössor o sånt.



PoP kanske har slutat dryga sig och ha förbud mot torkskåp? Så himla värdelöst att ha på dagis annars! Vi har aldrig haft vinter-PoP, däremot vinter-HM och dom duger här iaf! ;) Vi kör Ge-Kås (!) för andra året i rad, funkar hur bra som helst! Overallerna är (troligvis, om dom kan ha dom än) KappAhls från förra året, och dom duger oxå bra.



Kram!

Postat av: JoVi

Fin jacka förresten! ♥

2008-09-07 @ 20:23:53
Postat av: Amlon

JoVi: Man kan torka i torkskåp på låg temp nu. Det är ju bra! ;) Det blir nog HM, eller Åhlens om de har något fint. Eller Lindex kanske. Eller någon sportaffärs kanske. M. hade från Arctid kid när hon var liten, men där finns inte så mycket längre. It´s a jungle out there.. ;)



Kram!

2008-09-07 @ 21:47:10
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Nergårds-Emma

Vad du har hunnit blogga mycket :-)

Jag har inte hunnit köpa några vinterkläder ännu, bara en fodrad Bamsegummijacka med tillhörande byxor till fyraåringen. Skidställen från förra vintern kan dom ha fortfarande.



Det finns inga möjligheter att jag skulle kunna köpa vinterkläder från Pop till allihop, men jag funderar på att köpa en pop-overall till den minsta.

I övrigt blir det bara H&M och Lindex. Måste köpa vinterskor också.

2008-09-08 @ 20:20:00
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback