Its my time, its my time :) 17

Nu börjar A:s tid, sa en jobbarkompis häromdagen. Dvs Julgodisgörartiden. ;) Jag byter inte gardiner till jul, jag storstädar inte, jag skriver inga listor på sånt som ska göra, jag lagar ingen mat (är alltid bortbjuden) jag klär inte julgranen elller sätter fram tomtar tidigt, jag är inte ute i god tid med julklappar men jag gör julgodis fullt ut! :) Många och mycket.  Det är så kul! :)


Det här har jag gjort hittills. Päronpralin, vanlig knäck, kardemummakola, smörkola och skumtomtefudge. *mums*

Mer ska det bli. Polkagrisbräck, några till praliner och Rocky road är ett måste.

Fast jag måste erkänna att julgodiset tar upp mycket av mina tankar. I dag stog jag och tänkte på julgodis medan jag gjorde gröt till O. Och så här såg det ut när jag "vaknade till liv" igen..


Gröt på platt tallrik. Hallååååå.. ;) Ber om ursäkt för min urgamla slitna spis

Snart ska jag ta vägen via stan till jobbet. Tänk om jag kunde få 5 veckor semester nu.. Känner att jag verkligen skulle behöva långledigt. Suck!

Ha det så bra! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh, lyckliga den som kunde göra massor av julgodis till jul. Själv har jag hela ansvaret för julmat, julgodis, julklappar... suck

Det är julmaten som är tråkigast att greja tycker jag.

Nu lät jag neggo... förlåt!

Din tomtefudge lät ljuvlig!

KRAM!

Postat av: Åsa

Nice.. tar du med provsmak?! ;)

2009-12-18 @ 07:02:14
Postat av: Smilla

Skönt att höra att det finns någon som "skiter" i alla måsten och koncenterar sig på det viktigaste, julgodiset =) Me like!

Ha en skön söndag.

2009-12-20 @ 09:43:21
URL: http://www.smillasplats.blogg.sse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback