Ledig lördag

Vad gör jag då på min lediga lördag?

Planerar kvällens festligheter?
Är ute på stan och tokshoppar?
Ligger och latar mej i sängen med en god bok?
Tar ett långt bad?
Powerwalkar med en kamrat?


Svar: Nej!

Naturligtvis bakar jag bullar, och fotar medans jag gör det.. ;)) Alla blir glada av sin religion. Baka är min. ;)


Bulldegen


På med fyllning. Massor med smör, socker, vaniljsocker och kanel blev det i dag.


Skära, skära


Tralalalla


Klart!

Så gott var det! :)

I kväll förvandlas denna bloggande baknörd till en mello-nörd! Äntligen! Gillar Alcazar och Emilia bäst när jag hört 1 minut av låtarna. Ninas låt gillade jag, men inte på mello. ;) Tyvärr är min allra käraste mello-kamrat i Trysil och åker skidor, dvs Tonåringen. Men jag får väl klara mej..

Lyssnade på radion i dag. De sa något om "för 25 år sedan" sen spelade de Diggiloo diggiley. Jag fattade inte kopplingen först, men sedan fattade jag. Det var 25 år sedan Herreys vann. T_J_U_G_O_F_E_M år sedan! Jag fattar inte hur det går till. Jag är ju inte mer än ca 22, och ändå var jag med på Herreys tid. Men matte är inte min starka sida.. ;)




Those were the dancing days! ;)

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Jag har precis bläddrat upp kapitlet om småkakor i Leilas bok - så nu damn ska det blir småkakor gjorda här i huset innan festivalen.

Jag är inte lik dig - jag hatar att baka... eller inte hatar, men tycker inte att det är superskoj direkt.

K R A M!

PS! Jag var KÄR i Richard Herrey...

Postat av: Patricia

Jag var på genrepet i gbg igår kväll och jag håller med dig Emilia och Alcazar är bäst. Alcazar har dessutom en show och det syns att de är proffs. Den låten skulle nog funka även i öster ;-)

2009-02-07 @ 19:17:15
URL: http://patricia74.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Gott med bullar! Herrey´s - vilken nostalgi. Oj, så kär man var i Rickard =)

2009-02-08 @ 21:05:49
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Gott med bullar! Herrey´s - vilken nostalgi. Oj, så kär man var i Rickard =)

2009-02-08 @ 21:06:02
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Nilla

Herreys, det känns ju som igår! :-)

Snygga kanelbullar du gör! Jag skulle kanske ge mig på det någon dag. Ha det bra.

2009-02-11 @ 21:07:44
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback