I dag för 18 år sedan

Saker som hände:

* Jag tyckte champagnen på frukosten smakade bajs, men jag drack ändå. Med gott mod. :)

* Jag såg till att hela klassen fick åka buss gratis från frukosten till skolan. ;)

* Direkt vi kom till skolan var det nån som tog min skumpaflaska. Vaddå, får man inte dricka skumpa i skolans lokaler??? ;)

* Jag fick för mej att ha klackskor (eller heeeeeels som jag skulle ha sagt idag.. Uäck!). Det gick en halv dag, sen var det väl färdigt. Oooooont!

* Jag fick betyg. Inte så upphetsande.

* Vi sprang ut och jag var HYSTERISKT glad! På alla kort från den dagen GAPSKRATTAR jag. :)

* Vi åkte lastbilsflak och sprutade ner åskådare med champagne. Värsta bratzen!

* Vi åt mat. En serpentin började brinna. Ev. släckte jag med skumpa. ;)

* En kille ville ha mej i knä, stolen brakade. ;)

* Jag avslutade med att hångla med mitt ständigt återkommande gymnasiehångel, C. :) Bestämde att jag någongång skulle hångla med T. Mission is not completed jet. ;)

* En lång och hysteriskt rolig natt.

Studenten är fortfarande en av det _absolut_ roligaste dagarna i mitt liv. :)
Känner ett sting av avund när jag ser alla glada människor med vita mössor.


Grattis till alla studenter!

Ps. Föresten är jag i stor chock just nu. Säger bara "Ensam mamma söker" så kanske vissa fattar. Det ska bli så spääääääännande! ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag kommer att se det.. nån du känner? ;) Jag minns oxå min student mkt väl! "purple rain, purple rain...." stackars njursjuka pojke! haha

2009-06-05 @ 15:14:47
Postat av: Anna

Och här var det Orups "Pojkarna på rad" som är starkt förknippad med studenten! Ska inte ens börja tänka på hur länge sedan det är!:)

Kram

Postat av: Josefine

Grattis till studenten!!

2009-06-05 @ 20:51:59
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Josefine

För min del är det 15 år sedan, giud vad tiden går...

2009-06-05 @ 20:55:00
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: JoVi

Oj vad jag är ung, jag tog studenten för 17 år sedan ;)



Med bra betyg hihi men däremot hade jag inte så kul av olika (eg EN) anledning....

2009-06-06 @ 20:57:02
Postat av: Nilla

Min student var jämförelsevis städad... Det kan bero på brist på skumpa och hångel... Men jag tog igen det sedan! :-)

2009-06-17 @ 18:01:56
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback