Lär dej om mej

Har gjort ett eget ABC om mej själv. Hittade en engelsk variant, men det blev för jobbigt. Så jag hittade på ett eget. ;)

A SOM I ANSIKTSDRAG:
Fräknig, skrattgropar, blåa ögon.

B SOM I BOENDE: I en stor 5:a, som är för liten för oss. ;) Men vi trivs.

C SOM I CIVILSTÅND:
Sambo med M. Inga planer på vare sej förlovning eller giftemål. (Ja, vi ÄR kära ändå. ;))

D SOM I DRÖMJOBB:
Något kreativt! Baka, blommor, rita eller något liknande

E SOM I ENERGIGIVARE:
Solen, barnen på ALLA sätt, något gott att äta, roliga människor, att baka och pyssla i köket. Långa härliga promenader, eller ute-dagar. Kramas med sambon. Skratta!

F SOM I FAVORITGODIS:
Varierar. Just nu Gott och blandat

G SOM I GODASTE MATEN:
Lasagne, taccos, lax. Tycker egentligen om det mesta.

H SOM I HUSDJUR:
Inget, och vill inget ha heller.

I SOM I INTRESSEN:
Baka, barnen, blogg, pyssla på alla sätt, njuta! :)

J SOM I JOBB:
Fast 75:a på ett servicehus

K SOM I KÖR:
Bara cykel.

L SOM I LASTER:
Allt som är sött och gott. Semlor, kaffebröd, cola tex

M SOM I MUSIK:
Winnerbäck är bäst! ♥

N SOM I NAMN:
Amlon on the webb. Något annat IRL

O SOM I OINTRESSANT:
Bilar, andras pengar, datorer.

P SOM I PERSONLIGHET:
Barnkär ensamvarg. Osocial, som ändå gillar att umgås när det gäller. Omtänksam, envis, bullmamma, Lugn men kan repa humör.  

Q SOM I QL:
En shoppingdag med tonåringen :)

R SOM I RUSDRYCKER ;):
Drickes sällan. Men vitt vin och cider går fint ner vid fest.

S SOM I SHOPPING:
Är kul. Men jag shoppar _extremt_ lite om man jämför med 95% av bloggarna jag läser. ;)
 Fikar nog hellreän att shoppa. ;)

T SOM I TV:
Tittar gärna på tv samtidigt som jag gör något annat. Hellre tv än film. Favoritprogrammen är: Mästarnas mästare, SATC, Vänner, Greys, Christine. Och mello! :)

U SOM I UNIKT MED DEJ:
110 % bullmamma. ;) 

V SOM I VARDAGSKLÄDER:
Oftaste kjol, strumpisar eller leggings och någon topp. Helst mörkare färger. Randigt!

X SOM I XTREMT BRA LÅT:
Har blivit inspirerad av O.: I was made for loving you med Kiss

Y SOM I YNGEL ;):
Tre egna: M, 15 år, L., 6 år och O., 5 år på måndag. ♥ Sambon har en dotter; F., 9 år som bor hos oss. :) L. och O. är sambons och mina gemensamma älsklingar. ♥

Z SOM I ZZZZZZ.. ZOVA:
Somnar direkt jag lägger mej. Behöver inte så mycket sömn. Tycker om att komma upp i tid på mornarna även om jag tycker det är jobbigt att gå upp. ;)

Å SOM I ÅLDER:
35 år. Helt galet.

Ä SOM I ÄCKLIGT:
Fötter, möglig mat, äppelmos, att åka hiss, otäcka katter. 

Ö SOM I ÖNSKAR SEJ:
Ett stort skåp till spel och pussel. En bebis ♥

Fyll i ditt eget ABC om du vill! :)

Kommentarer
Postat av: JoVi

Jag gör den nu.

Postat av: Smilla

Den va kul! Nu fick åtminstonne jag veta mer om dig ;)

2009-03-06 @ 15:19:00
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Nergårds-Emma

Ja, den måste jag sno :-)

Kul läsning!

Kramar

2009-03-06 @ 16:58:16
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Nergårds-Emma

Ja, den måste jag sno :-)

Kul läsning!

Kramar

2009-03-06 @ 16:58:25
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Den har jag också snott i dag. Har du också fotfobi??? Jag såg det nu efter att jag fyllt i min lista... hatar andras fötter... isch! Mina egna kan jag stå ut med.

Kram!

2009-03-08 @ 15:23:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback