Home alone

För en mamma i en familj med 4 barn kan det uppfattas som lyx att:

♥ Få gå i fred på stan och titta i affärer
♥ Få komma hem till ett alldeles tyst hem
♥ Få lyssna på den musik hon själv vill. Högt!
♥ Få fixa med tvätt och dammsuga utan avbrott
♥ Få äta en god räkmacka, från första till sista tuggan utan att behöva resa sej
♥ Få läsa en tidning medans man äter



Men sedan är det nog-lyxat. Mackan är uppäten (GOD!!), tidningen läst (iaf ögnad), golvet dammsuget, halsen hes av sången till min höga musik (Winnerbäck och Gyllene tider blev det idag ;))). Nu är det för tyst och tomt. Nu vill jag ha mina älsklingar hemma. Tur att jag får gå och jobba igen.

(Jag veeeeet, jag är hopplös!)


Gyllene kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Så många minnen jag har till dem. :))

Det här var tider det! Vi minade jämt till GT. Jag var blondast av mina kompisar så jag blev automatiskt Per. Kommer i håg att vi hade en manchestersoffa i källaren som det var extremt bra studs i. Den stog jag och mina kompisar på och tränade coola Per-moves. *hahaha*

Här är en annan av våra mim-favoriter.


Och en till:


När man mimade till den här låten skulle man stå med ryggen mot publiken ända till hon sjunger "why". Då skulle man vända sej om coolt. Jag dör nästan av skratt bara av att tänka på det. ;))

Nej, nu måste jag rusa!

Föresten.. Hade du några paradnummer när du var liten, om du var lika mim-besatt som jag var??

Kommentarer
Postat av: JoVi

Vilken macka! Mums!! Fin tallrik också, köpt var? :P



Jag och min kompis lekte ABBA och jag fick vara Frida...inte riktigt lika roligt som om jag fått vara Agneta hihi



Vad M var fin i sin klänning!! Går hon verkligen ut NIAN? Näe?!



Lägger till en sak på inte-tycka-om-listan: Personer som ALLTID ska vara så principfast och sätter saker och ting i A och B-kategorier eller ser saker i only black or white...vet inte varför jag kom att tänka på det just nu ;)))



Hoppas helgen är kanoners! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback