Inte. ett. ord.

SÅ har jag lust att säga till alla vinterälskare som längtat och trånat efter riktig vinter. Nu har de fått de BIG TIME. Och då vill jag inte höra ett gnäll från dem hur kallt det är. Inte. Ett. Ord. ;)

Jag tycker om vinter, men jag är så trött på kylan. I dag är det -20 här igen. Det var lite mildare igår. Jag vill ha -7 grader, sol och snö. Inte - 27. Tack.


Men nog är det bra vackert ute nu. Luftade lite på balkongen och tog den här bilden. Vi är ju hemma idag med, så något uteliv har det inte varit tal om. Men i morgon är det dags för skola igen för L. Jag och O. är ledig. Vi ska nog ta en tur ner på stan och spana lite. Till O.s stora glädje.. NOT! ;) Får muta honom med att han får handla något för sin julklappspeng. ;)

Jag håller på att gör en Winnerbäck-playlist på min Spotify. Med bara de allra bästa låtarna. Hm.. Det blir väldigt många. Speciellt från de första skivorna som lärde mej att lyssna på honom. Mina favoritfavoritfavoritskivor med honom är Med solen i ögonen, Kom och Vatten under broarna. Men jag älskar alla! Han är min gud, helt enkelt. Darling Å, vilka är dina älsklingskivor? (ev. andra Winnerbäcks-fantaster får också svara!) 


 När jag ligger i min säng ser jag det här. Det är lika vackert oavsett årstid. Man känner sej nära trädtopparna och molnen. :)

Nu ska jag slita mej från datorn. Lägga mej på soffan och ta en pralin. Fick 12 lyxiga prallar på julafton. Jag har 5 stycken kvar. (Tyvärr har jag inte varit så duktig som det låter. Jag har vräkt i mej annat godis..) Prallarna måste äta med andakt vid speciella tillfällen. Tror jag ska kolla lite på Mia och Klara. :)

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Jag lovar, jag ska inte gnälla!:) Jag älskar vintern som är nu och vi har -6 grader nu, perfekt!:)

Kram

Postat av: Smilla

Gillar vintern när det är snö och ungefär 5-10 grader kallt. Nu är det i kallaste laget. Men hu så vacker det är ute =) Nästan så man kan stå ut med kylan ;)

Underbar utsikt du har.

kram

2010-01-14 @ 08:19:41
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback