Jag tror jag ska bli hantverkare

Kom hem från jobbet för en timme sedan. Fullt upp, som vanligt. Jag tror jag ska bli hantverkare. I dag har följande hänt hemma hos mej:

* 7.40 kommer två killar in. De går in på toan och kastar på lite cement på rören i badrummet. Sen gick dem. Och de kom inte tillbaka hit på hela dagen. Ingen annan heller. Visserligen såg jag dem under någon timme eller två, fast då var de i någon annan lägenhet.

Det verkar lugnt. Inte som på mitt jobb där man alltid känner sej otillräcklig för man inte har tillräckligt med tid för att sitta ned i två minuter då och då.

(Jag fattar att de inte är så jämt, men det måste ändå vara skillnad att gå och skvätta lite cement, mot att veta att någon sitter och väntar på en, och att denne någon inte får något att äta förrens jag kommer och ger henne/honom det.. Levande varelser vs cement. ;) Men det är tur att de finns SÅKLART!!!!! :))


Japp, dagens arbete!

Kommentarer
Postat av: Smilla

Håller med dig att ibland skulle man vilja jobba med mindre levande.....Men men det är tur att vi är bra på olika saker ;)

kram

Postat av: Camilla

Tss... =) Ja, man kanske skulle byta yrke. =)

Ska ta och klura på dina listor då jag har lite mer tid, smygbloggar lite från jobbet nu - då nätet verkar vara öppet för surfning helt plötsligt.

Ha en fin dag vännen!

2010-06-09 @ 10:25:46
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback