Utflykt

I dag har jag varit ledig. Sjukt skönt!  (Min semester börjar inte förrens 19 juli!) Jag och småisarna tog tåget till grannstaden och gick på favoritmuseet. I vintras när vi var där hittade vi på "värsta bästa" lekparken. Det var inte så kul när det var så mycket snö, så jag lovade barnen att vi skulle leka där när det blev sommar. Det kom de såklart i håg. ;)


Så här såg det ut då. Jag får ångest av den här bilden. Så. Jävla. Mycket. Snö. L. står bredvid en normalstor gunggrej.


Så här såg det ut idag. Mycket härligare! ♥


På museet tävlade jag och barnen vilken av oss som kunde ha _lägst_ hjärnaktivtet. Alltås man skulle helt enkelt slappna av och inte tänka på något.


Jag var helt överlägsen på att inte tänka på något. *haha* Inte konstigt att jag somnar direkt jag lägger huvudet på kudden (har alltid gjort) när jag kan stänga av hjärnan så här. Eller så är det här min normala hjärnaktivitet kanske.. *haha*

Jag körde prickigt idag. Kjolen är köpt på loppis för 20 kr. :)
Fyndade lite på resan. Två prickiga dukar och en cupcake (som man kan lyfta på överdelen och ha småsaker i). Allt detta för den stora summan av 73:-. Och det var inte på loppis. :)

I dag har varit en sån där dag som bara är så härlig! Jag känner mej glad ända in i hjärtroten. Mina fantastiska ungar och jag, vi rockar! Vi har det så jäkla bra! ♥

Ettårsdagen för separationen börjar närma sej. Jag är så oerhört glad att jag tog steget. Hur ont det gjorde och hur jobbigt det än var så var värt det. Jag skulle ha gått under om jag stannat! När jag tänker tillbaka så förstår jag hur jag egentligen mådde periodvis. Nu känner jag mej fri, stark och lycklig!

Som Kenta skulle ha sagt:

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

:)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni verkade ha en mysig dag i grannstaden igår. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback