Jag = en tvättstugekärring

I mitt hus är det 6 lägenheter. Alla lägenheter har varsin heldag i tvättstugan. Jag har tisdagar. Söndag har vi delat upp på 4 tider, som man får ta om man vill. Jag tycker det funkar hur bra som helst! Jag vet att på tisdag tvättar jag, och jag har hela dagen på mej, ingen stress. Även om jag jobbar så är det liksom lugnt. Jag har tvättmaskin i lägenheten också, men det är så skönt att tvätta undan i tvättstugan.

Nu är det väl en _nyinflyttad_ (;)) som hade skrivit en lapp om att vi kanske borde modernisera lite, alltså som de gör i andra hus. Jag skrev naturligtvis att jag inte ville, men om alla andra vill så ändrar jag mej såklart. (Grrr) Men jag vill verkligen inte hålla på och "slåss" om de bästa tiderna. Jag vill inte hålla på att stresstvätta på 3 timmar. Jag vill inte föra kalender på NÄR jag ska tvätta. Jag vill ha min heldag! :)

Nu känner jag mej helt upprörd över det här. Det är så jag skäms. Jag har blivit en tvättstugekärring! ;)

Dagens i-landsproblem.. ;)


Kommentarer
Postat av: JoVi

Underbara människa!! :D Jag förstår precis hur du känner, och håller med dig! Jag lägger min röst på att ni ska ha kvar det som det är ;)



P.S. Har haft slut på moneysar på mobilen, men jag fick ditt SMS, säger bara drrrrrrama ;D

2010-03-16 @ 10:38:03
Postat av: Camilla

I-landsproblem kan vara nog så stora och extra irriterande då någon ny och ska ändra på reglerna!

Jag tror att du kan vara lugn, alla andra som bott där längre vill nog inte heller ändra reglerna. ;)

Kram!

Postat av: Mija

fnissa



Sätt ner foten! ;)

Stå på dig..



2010-03-16 @ 11:01:49
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Amlon

JoVi, Camilla och Mija: Tack för supporten allihopa! ;) Kram!

2010-03-18 @ 09:58:40
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback