Ro

I tre och en halv timme gick jag och småisarna i skogen idag. Det är läka för själen det. Jag älskar att gå i skogen.


det är ganska komiskt att man hälsar på alla man möter i skogen, men direkt när man kommer ut på gatorna hälsar man inte längre. ;) Vi träffade 4 killar i skogen. Vi pratade lite, sen frågade en av dem om vi ville hälsa på RÅTTAN! Då såg jag att en av killarna hade en stor j*vla råtta klättrandes på axeln. Jag tycker typ råttor är det äckligaste som finns, så jag nästan skrek "NEJ TACK!!!!!!!" Euw, vad äcklig den var. Sen ångrade jag mej att jag inte vågade, det vore ju bra träning. Så kanske jag slipper bli hysterisk nästa gång jag ser en råtta som jag blev i Stockholm när en råtta sprang över gatan. Jag bara gallskrek. Tonåringen höll på att skämmas ihjäl! ;) Spindlar, ödlor, småkryp, ormar osv nemas problemas, men råttor och katter är superläskiga. ;)


Vi matade myrorna med plättar. De blev glada. Tror vi.




Sten sax påse


L. skrev varnande ord på spåret

"Stop! Det kan finas drakar" ;)


Jag körde med prickig rosett idag. I´m such a kid. ;)
På jobbet var det en som sa att jag har sån fjortis-stil. Jag hade tydligen lika skor som hennes söners flickvänner, som är typ 19 år eller nåt. Så nu håller vi på och dryga oss om det. Här kommer A. med sina fjortisskor. ;) Och med sin lekis-rosett. *haha*

Hela helgen har jag tänkt på kärlek. Jag tror inte jag är mogen för kärlek än. Jag tycker det är skönast att sköta mej själv, och inte behöva anpassa mej till någon (förutom mina barn och så). Jag kan ha en liten vän i viken, men inte mer. Inte än iallafall. Jag har fullt upp att känna lugn och ro. När jag tänker på att ha ett riktigt förhållande och träffas ofta tycker jag det låter mest jobbigt. Vad är det för fel på mej?? ;)

Men man ska ju inte klaga, för mej är det en stor styrka att vara självständig och klara mej själv. Jag har nog alltid haft lite för stor självständighetsbehov..

Nu måste jag lägga mej. Somnade tidigare på kvällen och vaknade i panik över att vi hade försovit oss. Sen såg jag att klockan var 22. ;)

I morgon ska O. och jag på inskolning i f-klass igen. Jag är så förvånad att min lilling ska börja f-klass i höst! Jag har ingen bebis längre. :(

Kommentarer
Postat av: JoVi

Mysig dag och hääääärliga bilder! Fast grodor är 100000000 gånger värre än råttor tycker jag ;)

2010-05-10 @ 12:16:50
Postat av: Linda

Härlig dag i skogen. Tiden går fort.



Kram <3

Postat av: Pippi

Vilken härlig promenad ni haft. Förstår så väl vad du menar när du skriver att det är läka för själen... Jag upplever samma sak när jag sitter vid en älvstrand. Själen vilar. ♥

Tycker också att det känns mystiskt att min lilleman ska börja i fsk-klass till hösten. De kommer bara att hälsa på där en gång, ingen inskolning alltså. Men jag tror att det blir bra ändå... Ha det så bra!

2010-05-10 @ 16:05:43
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Charlotte

Hej! Tack för gratulationer! Ja, det ÄR det namnet! Tänk att jag fick en sådan! Som ditt S-namn typ, trodde att det alltid skulle vara en dröm =)



Sköt om dig! Jag tittar in här ibland och läser men kommenterar tyvärr inte alltid.

2010-05-10 @ 20:27:47
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oh, jag älskar också skogen... och väggord... ha ha ha... :-D

Nej, faktiskt inte - men har ett i uterummet bara.

Vad fin nya sjalen var!

Och jag slår vad om att ni har världens gladaste och mättaste myror i er skog. Vilken lyxmåltid.

Kram! ♥

2010-05-11 @ 21:24:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback