A good day

I dag har jag provat på att vara blind. Jag går på en kurs om vardagsrehabilitering på jobbet. Där får vi bla prova att vara i "utsatta" situationer som de som vi vårdar ofta är i. Det är jättenyttigt! Vi fick sätta på oss några glasögon där man enbart såg ljus och mörker. Sen fick vi gå _ut_ och gå med en ledsagare. Bla. i en trapp och på knöggligt underlag. Läskigt. Sen fick vi sitta och fika med glasögonen på. Bre mackor, hälla i saft och sånt. Jättesvårt! Vi skrattade ganska mycket.. ;) Vardagslyx!

När jag och småisarna kom hem kl 16.30 (lång dag tackvare kursen) hade min fina tonåring gjort mat. Hon hade varit och handlat och fixat. DÅ blir man glad! Gullunge! Sen åt vi i värmen på balkongen. Vardagslyx!

Nu på kvällen blev jag akut baksugen. Bakade en plåt med
vanlig jävla muffins med lite hallonsylt och en plåt med ostfrallor. Så nu har jag mofflat i mej lite nybakt. Vardagslyx!

Nu ska jag slöa vidare vid datorn. Vardagslyx! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som en bra dag. Kul att tonåringen hade lagat man när du och småisarna kom hem. Kram

Postat av: M

Heeej tjejen!

Fasiken va skoj, det var inte igår! =) Kul att hitta hit till din blogg! =)

Hoppas livet leker?

Stor kram!

2010-05-21 @ 16:46:26
URL: http://mirandalux.blogspot.com
Postat av: Grodmamman

Jag facebookar sedan några månader tillbaka. Var också motståndare länge!:)

Vi är mitt uppe i en totalrenovering av köket och det är inte alltid kul. Man får blunda för allt stök och bara andas!:)

Rolig utbildning och nyttig. Mysigt med en tonåring som fixar mat!:)

Ha en bra helg!

Kramar

2010-05-21 @ 20:05:37
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Camila

Vilken ljuvlig tonåring som fixar mat! Lyx!

Fy vad jobbigt att vara blind, det är nog det värsta handikapp man kan ha.

Kram!

2010-05-22 @ 21:03:09
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback