Drama på Berget

Nu har vi äntligen både semester och sommarlov! Hurra! ♥

Examens-L ♥ :)


Sommarlovstårta!

Dagen efter avslutningen skulle vi cykla och spela minigolf. Vi cyklade ner för backen från Berget. Ett tu tre höra jag en rejäl krasch och ett skrik. Det var O. som hade cyklat omkull, i värsta farten. Han låg kvar på backen, och jag hann se blod. Kastade min cykel och sprang dit. Lyfte upp O. som var helt lealös och blödde mycket från ansiktet och munnen. Efter några sekunder (kändes som evigheter!!) vakande han till liv och började grina. Han visste inte vad som hade hänt, han visste inte vart vi skulle, han visste ingenting!!

På nåt sätt kom vi hem till Berget, där jag ringde till akuten. De ville ha in oss på en gång. Väl där blev vi kasst bemötta av två sköterskor som nog tyckte jag var en jollig mamma som kom in med honom med "en fläskläpp och några skrubbsår". Men jag såg att det var något mer, jag kände itne igen min O. Vi blev hemskickade, men väntade på att någon skulle plåstra om O. Turligt nog kräktes O. då, och då blev det helt plötsligt lite bråttom. Vi fick åka i ambulans till ett större sjukhus. Hela resan var O. nästan helt borta. Men han hann para ihop mej med den fantastiska ambulanskillen. :D (Jag blev nästan lite kär i honom. Så himla snygg och så mysig. :))

Väl på stora lasarettet blev O. äntligen undersökt ordentligt. På våran akut hade de tittat lite på såren, inte känt igenom kroppen öht. O. klagade på nacken och fick en nackkrage. I övrigt verkade han hel, så när som på massor av skrubbsår, störtsa fläskläppen, avslagen tand och hjärnskakning. Han sov nästan hela kvällen från det vi kom in på akuten. kl 1 blev vi flyttade till en barnavdelning och 1 gång i timmen var det tillsyn på O.

 

Dagen efter blev det röntgen, men allt såg fint ut så då fick vi äntligen åka hem.  Jag har ältat det här mycket i efterhand. Jag blev så oerhört rädd, men jag höll mej så cool och fokuserad på lasarettet. Synen när jag såg allt blod och när O. var helt borta var verkligen bland det otäckaste jag sett..

Nu är han piggelin, men han har lite ont i huvudet ibland, och idag har vi cyklat ner för olycksbacken och det gick såklart bra. :) I motgon ska vi till tandis och höra domen. Jag misstänker att det är fler tänder som inte mår så bra. Men det är en världsliga saker, huvudsaken är att hela O. är hel!!! :))


Examenskillen :))


Kommentarer
Postat av: Linda

Så otäckt att läsa det som hänt O. men huvudsaken att han är hel.



Kram!

Postat av: Camilla

Nämen aaaj! Jag ser ju verkligen hur ont det där måste göra. Skönt att du kunde hålla dig lugn och vara stark, det är inte lätt då sånt händer. Själv blir jag skakig och klen.

Ambulanskillar is da shit! :-D

Kram på dig! Hoppas att O mår bättre.

2011-06-22 @ 15:13:53
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Gääääääsp! Halli, hallå...

2011-07-10 @ 17:39:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback