Vad är det för fel på vissa?

Häromdagen såg jag en mamma som var ute oxh cyklade. Med sej hade hon sin typ 4 åriga dotter. Dottern cyklade på egen cykel mitt i stan utan hjälm.

I dag såg jag mamman och dottern i en bil. Bilen kördes av en annan. Mamman satt i framsätet med dottern i knäet, båda var utan bälte såklart.

Jag kan inte fatta vad det är för fel på sånna människor som gör så. Det är ju en sådan liten lätt grej (bilstol och bälte, eller cykelhjälm) som gör ett barns liv lite säkrare. Hur kan man välja bort något sådant? Är det av ekonomiska själ? Eller av lathet? Eller av dumhet? Eller vad ÄR det?

Förbannad blir jag iaf.


Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag kan inte heller fatta varför. Själv håller jag på att oroa ihjäl mig för att mina barn ska skada sig.

Hon borde ju i alla fall kunna förstå att det är olagligt.



Vad duktig du är som börjat tacka nej till sötsaker. Jag ska börja så smått på måndag med mitt sunda liv. Då ska jag förhoppningsvis hunnit köpa gångstavar också. Fast jag tvivlar på att jag kommer att kunna sluta vräka i mig choklad...



Kram!

Postat av: Anonym

Det är människor som inte styrs av rädsla.

2008-08-21 @ 17:20:11
Postat av: Elin

Halloj

Nej det verkar juh väldig onödigt, om det finns en sån liten detalj som kan avgöra liv/död för ens barn ifall de råkar ut för en olycka, VARFÖR välja bort det?! Nej jag håller med dig, så onödigt och oförståeligt, fatta vad de skulle känna om barnet råkade ut för något.. Det här hade jag kunnat förhindra.. nej usch va hemskt...

Vad hittar ni på i helgen?

kram

2008-08-22 @ 08:44:10
URL: http://www.starshine.dk/elin/wp
Postat av: Smilla

Man fattar inte hur man törs låta bli att använda allt som gör livet säkrare. Absolut så länge det gäller ens barn. Om man struntar i vad som händer en själv, men barn gör som vi vuxna. Skulle aldrig förlåta mig själv om det hände mina barn ( eller några andra som jag hade hand om) något.

mvh smilla

2008-08-22 @ 22:19:50
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback