Bak och lökar ;)



I dag har vi bakat. Bullar blev det ett gäng. Tonåringen bakade Leilas kladdkaka. Det var den godaste kladdis jag smakat!


På kvällen blev jag galet sugen på att måla akvarell. Det har inte hänt på 100 år, nästan. Det var ett av mina största intressen förr, men i takt med varje barn har intresset svalnat lite. Jag vill vara ifred när jag målar, och hur ofta får jag vara i fred? Naturligtvis hittade jag inte färgerna. Vad fasiken har jag lagt dom? Jag hatar att jag är så slarvig i bland och bara slänger in saker i olika skåp och lådor för att bli av med dem.. Färgerna kan likaväl ligga i en garderob som i en kökslåda.. Vilket gör att det är så gott som omöjligt att hitta dem. Skit också. Nu dröjer det väl 100 år tills nästa gång jag blir sugen att måla. Här är en lite suddig bild på mina lökar. ;) Målade dem 1995 och de hänger faktiskt framme i köket.
 


Nej, nu ska jag lägga mej. Ska till tandläkaren 7:40 i morgon bitti. Å jag som är ledig! Ha en bra natt och morgondag!

Kommentarer
Postat av: åsa

Jag gillar dina lökar.. ;) jag kunde inte låta bli! haha Hoppas du hittar färgerna snart, du är ju en naturbegåvning :) Å M's kaka ser förj*vla god ut!

2008-06-17 @ 09:42:38
Postat av: Camilla

Supersnygga är dina lökar! =))))

Hoppas du får massor av inspiration att måla nu och införskaffar lite material.

Angående baket såg ju det urgott ut! Måste nog ta och skaffa Leilas kakbok jag också. Kladdkakan såg muuuuuuuuuuuuuuuuuumsig ut! Hur kunde det bli "hål" i den? Snyggt!

Kram!

Postat av: Emma

Schyssta lökar :-D. vad duktig du är. Hoppas att du inte lägger målandet på hyllan utan fortsätter. Lusten kommer kanske tillbaks när barnen är äldre.

2008-06-17 @ 13:09:27
URL: http://korkek74.blogg.se/
Postat av: Pippi

Snygg tavla! Det är ju jättesvårt att måla akvarell, vad duktig du är som fixar det :) Känner annars igen fenomenet med målning som du beskriver det. Det får kanske lov att bli av sen nån gång... Kladdisen och bullarna låtsas jag bara att jag inte sett för att hindra mig ifrån att frestas ;)

2008-06-17 @ 21:17:54
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Camilla

Hoppas det gick bra hos tandläkaren också! :)

Kram!

2008-06-17 @ 21:27:04
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Amlon

Tack allihopa! Gulle ER! ♥



Camilla: Det är chokladbitar hon lagt på kakan, därav hålen. :)



KRAM goisar!

2008-06-18 @ 18:51:56
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Birgeroliwia

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2010-01-19 @ 09:26:28
URL: http://birgeroliwia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback