Jobberbjudande

Har fått ett lite löst erbjudande på jobbet. En som jobbar på natten vill bara jobba halva sin tjänst på natten och resten på dagen. (Alltså 50 % natt och 50% dag). Jag har fått förfrågan om jag vill jobba hennes andra halva på natten. Alltså för mej blir det 50% natt och 25% på dagen.

Fördelar:

♥ Färre arbetstillfällen! (Nattskiften är 10,37, dagskiften är fem eller 6,5 timmar på vardagarna, 8-9 på helgerna)
♥ Tjänar bättre
♥ Slipper det tunga på dagen

Nackdelar:

♥ Kommer att jobba nattetid med en som är så trååååååkig. Alltså jättetråkig!
♥ Kommer att få jättelitetid med minagoa jobbarkompisar. Det kommer jag sakna massor!
♥ Jobbigt att jobba både och.


Fast än så länge vet jag inte så mycket om det. Jag vill se ett färdigt schema. Och så vill jag veta för hur länge det är. Är det två månader kan jag stå ut, men det är tveksamt om jag orkar med den trååkiga under längre tid. (Alltså man jobbar bara 2 st på natten, alltså är det ju jätteviktigt att man trivs med den man jobbar med, annars funkar det ju inte.) Men fördels-punkterna är inte så dåliga de heller.. ;)

Ja, vi ser vad det blir..

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Hm... du får fundera lite och se om det är något av alternativen som känns bättre. Den där kollegan har vi hört om förut en del va? =)

Kram!

Postat av: Amlon

Camilla: Näe, det är inte den kollegan jag gnällt om förr. Hon har slutat! ;) Eller är tjänstledig iaf. Den här har jag nog skrivit om tidigare. Kram!

2009-01-21 @ 11:26:19
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback