Life on the mountain

I dag är jag ledig. Skönt! Har ju jobbat helg + i går så det känns härligt. Jag förstår inte hur jag ska klara av att jobba med min "nya" kollega. Jag tål inte när hon ska hålla på att bossa över mej, eller sättet hon har mot de boende. Jag är ju en mjukismänniska medans hon är ganska bufflig. I helgen rev jag i åt henne när hon höll på och jiddra. Men jag tror inte att hon fattade att jag blev förbannad ens en gång. Tror inte heller att hon fattar, eller känner av, att jag (och de flesta andra på jobbet) inte kan med hennes bossiga sätt. Jag blir som ett trotsigt barn med henne, vill bara säga emot henne och göra tvärtom.. Moget, javisst! ;) Mitt hopp står till vårat schema som vi ska få i januari. Hoppas att vi får börja alternera vem man går helg och kväll med, nu går vi jämt med samma..

I går var det första dagen på dagis på flera veckor för småisarna. Åh, vad lyckliga de var! De hade haft jätteroligt! En glad nyhet är att O. ska få följa med de stora barnen (däribland L.) på storgympa i en närbelägen skola. Oj, vilken stor kille jag har. :)

O.:s bästa lek nu är att leka brandman. Då heter han Brandman Muskler och jag heter Olsson. ;) När det brinner någonstans drar han ut sladden ur dammsugaren och har som sin vattenslang. ;)

L. vill bara spela spel! Jämt! ;) Tur att hon har storasystrar som gärna spelar med henne. Annars skulle jag aldrig få något gjort. ;) Bästa spelen just nu är : Pochahontas yatzy, Klättra och kana och Små kloka pirater.

Tonåringen är ute på prao den här veckan. Nu är hon på sin "värsta" kategori, Industri + kontor. De andra kategorierna är inom affär + resturang  och så inom vård och omsorg. Typ. Hur som helst verkar hon trivas ganska bra på sitt "jobb", "trots" att det är inom industrin.

I går fick jag reda på att jag har närt en kemist vid min barm. ;) Träffade tonåringens kemilärare och hennes förhoppning var att tonåringen skulle läsa vidare inom kemin. Så duktig är hon! Jag fattar inte vart ungen fått sitt läshuvud i från. Och kemi av alla ämnen, finns det något värre? Smarta unge! Jag blev förstås stolt som en tupp! :)

Näe, nu ska jag bädda rent och greja. L. ligger fortfarande och sover. Hon är verkligen en helt annan sov-sort om man jämför med hennes syskon. ;) Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilket långt, trevligt inlägg! :) Mindre trevligt att läsa om kollegan... grr... det är ju så himla viktigt att man fungerar ihop om man bara är två som jobbar. Drygt!
Roligt att läsa om dina barns olika egenskaper. En kemist i familjen låter ju inte fy skam... =)
Men ååå vad jobbigt med Winnerbäckskonserten, förstår att du fick abstinens. Visst har du sett honom live tidigare? Hade inte han konserter i Borlänge (inte sååå långt från dig) om jag inte minns helt fel. Jag var också lite sugen på att gå, men det skulle i så fall bli precis mellan mina kentkonserter som bara har 3 veckor mellan sig - och vid 35+ börjar man känna sig lite väl gammal för att springa på konserter varje helg! :/
Kramar! ♥

Postat av: Pippi

Vad tradigt att behöva gå med samma person hela tiden om det inte fungerar. Tror att organisationen har jättemycket att vinna på att man byter arbetskompis mellanvarven.

Vad roligt (som vanligt) att läsa om era förehavanden och om barnen. Kul att det går så bra för M. :)

2007-11-06 @ 23:09:49
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: JoVi

Brandman Muskler *hihihihi* Klockrent! Och Olsson sen :)))

Kul att läsa om tjejerna oxå! Kemi, vilken skräck :)

Fy för jobbiga arbetskompisar! Tur att jag har toppenpersoner jag jobbar med, annars skulle jobbet verkligen vara pest. Jag är en HEMMAMAMMA!

Kram!

2007-11-08 @ 21:33:26
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Johntine

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2010-04-12 @ 10:35:45
URL: http://johntine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback