God morgon!

Jag gjorde det igen. Gick upp en halvtimme tidigare, bara för att det är så skönt att vara lite ensam. Så nu har jag ätit frukost och läst tidningen med levande ljus, mysigt! Snart ska jag pallra mej i väg till jobbet. Det är faktiskt bara två grader ute. Jag har tappat bort min favoritmössa. Igen. Har köpt två likadana redan, coh nu är båda borta. Jesus.. Jag har järnkoll på familjen och allt som har med den att göra, men mina egna grejer försvinner liksom bara.. Kooonstigt, va? :)

I dag jobbar jag delad tur. I pausen måste jag köpa julfrimärken. Sen ska jag hem och kramas med mina barn. Det är så roligt för L. och O. lekar så otroligt mycket med varandra nu. Det är mycket roll-lekar. Häromkvällen satt jag och tittade på dem när de lekte. Miitt hjärta bara svämmade över, underbara ungar! :))

En av mina jobbarkompisar har fått en bebis. Jag tog genast på mej att sköta insamlingen och inköp av bebiskläder. :) Åh, tänk en liten bebispojke! Tänk att snusa på den varma, fjuniga hjässan. Tänk att få räkna de där pyttesmå söta tårna. Tänk att få höra det där första skriket. Tänk att få se när bebisen tar första taget på bröstet. Tänk att titta på de där små öronen, hur alldeles perfekta de är. Tänk att bara få lukta på en nyfödd bebis! Jag är skyldig världen en bebis till, så är det bara!! :))

Näe, nu måste jag förbereda mej för en ny arbetsdag. Back to reality.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ser man på, ser man på. Litet hormonsvallningar vid bebistanken tror jag:-)Jag känner igen det.
Och visst är det skönt med ensamma stunder. Jag har kommit in i en period när jag njuter otroligt mycket av att vara själv. Hoppas när vi bygger hus någon gång att jag kan få ett helt eget rum. Men det kanske är mycket begärt om man får ett par knoddar som också skall ha eget rum. Men man kan ju alltid göra som dig och se till att sno åt sig små lyxiga ensamma stunder. Det gör jag till och med nu, fast det bara är jag och J och en och annan spindel :-)Ha en bra dag!

Postat av: Charlotte

I hear you, sister.

2006-12-17 @ 19:41:06
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Amlon

Emma: Ett eget rum är min högsta önskan också! Det skulle vara härligt! :)

Charlotte: I konw you do! ;)

2006-12-17 @ 22:34:28
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Machine Games

I like your website. Good job.

2010-01-12 @ 13:25:02
URL: http://machine-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback