Halsfluss

Det var streptokocker. Typiskt! Fast ändå skönt att få medicin mot det onda. Just nu gör det så ont att jag bara vill grina. Det är förresten första gången jag har halsfluss.. Så nu blir det en lugn hemmakväll (hade visserligen inte planerat något annat, men ändå.. ;)) med tv, och absolut inget gott att äta, eftersom jag inte kan svälja. Tråkigt!

Förresten var det en ssk from hell som tog provet. Snacka om dålig attityd! Jag fattar inte hur man kan plugga till ssk när man är noll intresserad av människor, och inte är det minsta omtänksam? Hon ropade upp mitt namn, jag svarade. Sen tog det en halv minut innan jag kom in på rummet (hade mina småisar med mej). Under den tiden hann hon titta ut genom rummet med _sur_ min. Sen sa hon inte ett ord till barnen (stort minus!!). Sen talade hon om för mej att det var då absolut inte streptokocker eftersom jag var lite snuvig också. När hon skulle ta halsprovet kunde jag knappt gapa, då rappa hon i åt mej att jag skulle skärpa till mej för annars skulle aldrig mina barn vilja ta halsprov efter att ha sett mej jönsa mej, typ. Vilken idiot! Sen ringde jag till mamma och pappa och beklagde mej lite. Då hade de också råkat ut för henne. Så hon hade inte bara en dålig dag, utan hon var fel kvinna på fel plats..

Nu kom en liten nyvaken lillebror upp. Finns det något mysigare? Tyvärr tyckte han inte det var så mysigt att gosa med mamma. Han är redan på väg mot nya äventyr, min prins. ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars dig! Det är inte roligt att vara sjuk. Jag blev riktigt heligt förbannad när jag läste om sjuksköterskan som tog prov på dig. Det finns inget värre än sjukvårdspersonal som tycker att patienerna bara är till besvär. Jag hade en läkare för ett tag sedan som var sådan, tittade inte på mej när jag pratade. Lyssnade inte på vad jag sade, tog in en läkarkandidat utan att kolla med mej om det var Ok (det är klart att det var, men det är hans förbannade plikt att fråga mej). Jag herregud, det är tur att man inte är sjuk oftare. Hoppas du blir frisk snart./E

Postat av: Amlon

Tack för sympatin! :) Den behövdes.

2006-11-04 @ 19:37:50
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback