SNÖ!

"I morse när vi vakna var hela världen vit, och vi förstod att vintern har kommit hit.." :)

Japp, så är det här. Det hade snöat rejält i natt. Småisarna var fullkomligt lyriska och stog i fönstret halva förmiddagen. Sen när vi väl kom ut var lyckan fullkomlig. Tänk att man kan bli så glad för något så kallt och bökigt? :) Jag blir automatiskt glad och lycklig när man ser barnens glädje.

Snøflak av Wilson Bentley, 1902

Snöflingor är vackra.

I övrigt har dagen bestått av röj. Har röjt på barnens rum. Har plockat bort leksaker jag tycker de växt i från. Jag får ett litet sting i hjärtat varje gång jag lägger undan saker. Tänk om jag inte får ta fram dem igen? Det kanske blir barnbarnen som får använda grejerna nästa gång? Jag vill ha en bebis till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback