Söderlund och Bie

Såg jag igår. Det var ganska kul att se. Röran hemma hos dem kändes igen, alltför väl. ;) Lille Ilon var så lik min O.. Både till sätt och utseende. *gullo*

Hon träffade ju tre familjer

Familj nr 1: Rika familjen, som kööööper barnflicka och städhjälp.

Min kommentar: Visst att slippa hemarbete skulle underlätta mitt liv väldigt mycket, men jag skulle aldrig kunna låta någonannan ta hand om våran skit. ;) Antar att tiden som blir över inte läggs på barnen, utan på jobb eller egen tid.  Typ spela golf.. Fördommar, eller inte?!  ;)


Familj nr 2: En ensam mamma (pappan spelar trummor i Afrika (??)) som låter sina barn göra massor hemma.

Min kommentar: Visst ska barn hjälpa till, men jag tycker att barnen kan hjälpa till _tillsammans_ med mamma/pappa. Inte ta hand om matlagningen själv. Iaf inte när man är 7 år (eller vad nu barnen var).

Familj nr 3: Familjen med familjeråd.

Min kommentar: Deras familjeråd kändes fånigt. Det som togs upp där kändes som om sånt man pratar om i en "vanlig" familj, inte håller möte om..

Summering: Tyckte alla familjerna, nä inte den första tror jag, hade sina poänger. Men jag kör vidare på mitt sätt. Det har ju funkat bra i tretton år. *haha* Nädå, jag förnyar mej ständigt. Fast grunden är nog densamma iallafall.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag såg bara slutet. Men jag kände mig bekräftad i att vi gör det på rätt så bra sätt här hemma ändå, skön känsla =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback