Lördag hela veckan..

..eller iallafall idag. ;) I dag har det varit en bra dag, lugn och skön och ledig. Den har ägnats mest åt barnen på olika sätt. Dvs. den sortens dag som passar mej allra bäst. :) Jag är verkligen helfestlig.. (ironi) men hey thats me. Take it or leave it!

                                                                                 ***

Folktoppen har blivit en återkommande grej i mina bloggar. I dag handlade om "Sveriges bästa manliga artist". Vann gjorde Björn Skifs! Åh, Björn! Hur kär har inte jag varit i honom i min da´r? Kommer ihåg att han hade en julkalender, och jag tyckte den var så bra. Björn rockar! 

Skifs Björn, Diamanter 1972-75

Två kom en annan av mina gamla kärlekar, Per Gessle. Jag var inte stor när jag sjöng "När vi två blir en" för föräldrar och deras vänner. ;) Jag är fortfarande ett stort Gyllene-fan periodvis. Sen har jag ett roligt minne till Roxette också. När sambon och jag just hade träffats kom vi på att vi inte hade någon låt som var "våran" (som alla bättre par har..). Så då bestämde vi oss för att sätta på radion, och den låtens som spelades skulle bli våran. Det blev en Roxette-låt.. *haha* Fast stor-romantikern (dvs jag..) har förståss glömt _vilken_ låt det var.. ;)




En annan älskling fanns på 8:onde plats.. The man, the myth, the concept: Winnerbäck! För mej kommer han delad etta med Björn. Såklart! (Händerna i taket.. *hihi*)



Kom ihåg att kolla på Folktoppen nästa vecka. Då är det bästa barnprogrammet som ska koras!

                                                                                                ***

I morgon är det val. Jag ska rösta, men har fortfarande inte bestämt mej på vad. Bara vilken sida.


Ha det så bra kamrater! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Shit.. vi har ingen låt, jag å A.. ska jag sätta på radion tro.. *haha* Aj lav Björn Skifs!! Å Larsa såklart.. ska se reprisen imorrn! Jag har varit ute på lokal ikväll :) käkat å sett en Queen-show!! Lördagskram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback