Det ska låta så bra

När sambo-M var på anställningsintervjupå sitt nuvarande jobb skröt de om att företaget ansåg att det var helt självklart att man som föräldrar delade på att vara hemma med sjuka barn. Precis så tycker ju vi här hemma också. Därför har vi gjort det också.

Och idag var sambon inkallad på möte. Mötet handlade om *tadaaa* att han hade för mycket v.a.b-frånvaro. De sa till honom att man inte kan vara så "mycket" frånvarande som han har varit på den tjänsten han har. Ska det fortsätta så här skulle ha få en annan mindre betydelsefull tjänst på företaget.

Barnen har varit sjuka endel sen de började på dagis, men det har ju blivit bättre nu när de har vant sej med dagisbacillerna. Men JAG kan inte heller vara borta från mitt jobb hur mycket som helst. Men det är ju så det känns nu, att jag måste ta varenda v.a.b fr. om nu, för annars får M. byta arbetsuppgifter. De menar ju på att mitt jobb är mindre betydelsefullt, jag jobbar ju bara med människor, ganska oviktigt..

Jag skulle iofs gärna ta varenda v.a.b-dag. Tycker det är skönt att vara hemma. Men det funkar ju inte så liksom.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men herregud! Det verkar ju stenåldern. Är det verkligen så företagen tänker? Tråkigt. Kanske går det att förklara för dem? Eller...?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback