I want a famous face

Zappade lite på tv:n efter det underbara "I en annan del av Enköping". Hamnade mitt i något program som hette "I want a famous face". Jag blev alldeles beklämd av det. Så tragiskt att 19-åringar vill operera sej för att vara lik en kändis, och ännu mer tragiskt att man spelar in det. Mest tragiskt är att det sitter andra ungdomar och ser på det, och vill göra något liknande. Det var tufft att vara tonåring när jag var det, men nu måste det vara tusen gånger värre. Allting handlar ju om yta. Att bli sedd. Att bli känd.

Enköpingsprogrammet är en skön kontrast mot all yta här i världen. Åh, vilka härliga människor!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhallå!

Tänkte mest bara lämna ett litet spår efter mig och säga att jag varit här och läst om läget hos er. vet inte vad det är, men jag känner mig (nästan) alltid glad när jag läser det du skriver! Undantaget är väl när det händer elände med Människan-I-Din-Närhet. Annars har du ju en helt underbart positiv ton :-)))

Nu är jag dötrött efter att ha monterat IKEA-garderober hela dagen (fattar inte att det ska ta sån TID!), sovdags med andra ord.

Nattinatti!
Nina

Postat av: Amlon

Tack, gumman! :) Vad du är gullig! Vad glad jag blir när du skriver så!

IKEA-garderober?? Har DU varit på IKEA?? ;)

2007-01-15 @ 13:35:34
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback