Logik?

I dag har jag jobbat..

En jobbkamrat är verkligen för att man ska behandla barn likadant oavsett kön. Man ska inte göra någon skillnad mellan pojkar och flickor, absolut inte.

(Den tanken kan jag hålla med om. Jag tycker att barn ska få välja och ha ALLA valmöjligheter. Inte så att man förbjuder sin dotter att leka prinsesslekar, eller klär sin son i rosa kläder, av princip liksom. Utan att man får välja om man vill vara prinsessa, riddare, eller vad sjutton som helst oavsett kön.)

Som sagt, så vill min jobbkamrat att man inte gör skillnad på könen. Men ändå så vill hon inte ha barn av det ena könet, det är bara det andra könet som är intressant. Jag förstår inte logiken i det. Då gör man väl skillnad på könen, redan innan barnet blivit fött.

Men det är väl något som jag inte förstår, jag drack ju lite vin i går.. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter ju inte helt logiskt det där. God fortsättning!

Postat av: Helena

Det här har jag oxå funderat på, och jag fattar ingenting! Skulle vara intressant om någon kunde förklara, eller så får du intervjua din jobbkompis lite bättre ;) Nu skrev du ju inte om din jobbkompis vill ha pojkar eller flickor, men min gissning är att det intressanta könet är en FLICKA för så brukar det vara hos jämställdhetsivrare *hihi*

2007-01-02 @ 21:39:44
Postat av: Amlon

Näe, nån logik finns det inte, tycker jag. Jag vill inte fråga henne något mer, risken är att jag goes bananaz liksom.. :) Och det är som du gissade, H.

2007-01-02 @ 22:39:00
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback