Namn

Jag älskar namn. Jag kan ligga och fundera på det i timtal. Fastän jag inte har någon bebis i magen. Då kan ni tänka er hur det var när jag hade det.. :) Jag kan bli knäpp om jag hör någon omotiverad syskon-kombo. Inte för att namn MÅSTE matcha med varandra, men jag tycker ändå det ska finnas någon liiiiiiiten röd tråd. Jag har ett skräck-exempel på en syskon-kombo.. Karl och Cevin. Iiiih! Tur att smaken är som backen, dock! :)

Idag har jag läst listorna över de mest populära namnen i Sverige. Här kommer listorna:

1 Lukas
2 Oskar
3 William
4 Elias
5 Filip
6 Hugo
7 Viktor
8 Anton
9 Isak
10 Emil

Min kommentar: Känns som namn som varit populära jämt. När jag väntade min tonåring hade vi både Elias och Oskar som förslag. O. heter Filip i andra namn (Hans pappas favoritnamn, inte mitt.. :)) Skulle jag välja ett namn härifrån så väljer jag Hugo. Det är mjukt och gulligt.

1 Emma
2 Maja
3 Julia
4 Agnes
5 Alva
6 Ida
7 Vilma
8 Linnea
9 Elin
10 Alice

Min kommentar:
  Här är favoriten förstås det namnent som tonåringen M. fick. :) Det var inte så populärt på den tiden. M. har alltid varit ensam i sin ålder, men nu finns det hur många mini-M som helst. :) Min andra favorit är Linnea, som L. heter i andra namn. Jag gillar tjejnamnen mer än vad jag gillar killnamnen.
Däremot gillar jag killnamnen mer på de sk. modenamnen som kommer här.

1. Jack                                                        
2. Vilmer  
3. Måns                                                                                                       
4. Svante                                                     
5. Viggo                                                       
6. Vincent
 7. Alvin 
8. Valter                                                     
9. Elis                                                       
10. Love  

1.      FREJA
2.      AGNES
3.      ASTRID
4.      INEZ
5.      SIGNE
6.      MEJA
7.      STELLA
8.      ENGLA
9.      LEIA
10.  ANGELINA

Finast är Elis! *hjärtahjärta*

Åh, vad det är kul med namn! :)


Kommentarer
Postat av: Thea

Håller med om att det är skoj med namn. Eftersom jag är anonym i min blogg så nämner jag inte mina flickors namn, men äldsta tjejens namn finns med bland namnen du nämnt. Lillasysters namn är mindre vanligt.
Trevlig kväll.
Thea

Postat av: Nergårds-Emma

Håller med dig om att det är kul. Jag drömmer om att få en liten August och en liten Elise trots att vi inte planerar fler barn.
Jag har tre barn och deras namn är inte med på listorna. Dottern har ett väldigt ovanligt och gammalt namn, sönerna har gamla men jättevanliga namn.

2007-01-15 @ 10:34:15
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Amlon

Åh, vad spännande. Nu blev jag nyfiken. :) Min tonåring heter förresten Elise i andra namn. Det är så fint!

2007-01-15 @ 13:34:17
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Emma

Viggo är riktigt fint. Och Agnes eller kanske Vilma. Fast jag kände en häst en gång som hette Wilma och hon var inte särskilt snäll, men det är ett fint namn.

2007-01-16 @ 21:58:39
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Kaiastri

I love guest books, keep up the good work!

2010-12-03 @ 09:42:55
URL: http://kaiastri.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback