Tandläkaren

I morgon ska jag och L. till tandläkaren. Det blir kul. :) Fast jag antar att det kommer bli jidder för att Lova suger på tummen fortfarande. Förra året vi var där berömde tandläkaren L. för hennes fina tänder. Sen råkade jag säga att hon "munnar" (som L. kallar det.) och då blev tandläkaren halvt hysterisk och sa att det MÅSTE hon sluta med så fort som möjligt. Men hon sa ingenting HUR man gör?! Det hade ju varit kul med ett konkret förslag.

Själv är jag ganska laid-back och anser att hon kommer att sluta när hon är mogen för det. Hon "munnar" när hon är trött (tex när vi läser saga) och när hon ska sova. Det är inte mycket alls. Jag vill inte smeta något äckligt på tummen, det vägrar jag. Sånt stort problem är det inte. Bvc är inne på min linje, att hon kommer att sluta när hon vill. Och de tycker inte man ska smörja in tummen med något. För en gångs skull lyssnar jag på bvc. :)

Säger tandläkaren något i morgon ska jag be om ett konkret förslag, så det så!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är klart hon kommer sluta med det när hon är redo. Jag tycker du gör helt rätt i att vara litet laid back. Ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback