Rapport från en nattarbetare

så, nu var första natten gjord. Det gick över förväntan. Var pigg och glad hela natten. Men det var otroligt lugnt. Vilken skillnad mot förra sommaren! Oj! Som tur var blev det lite drama när vi gick en sväng. En svala hade fastnat med benet i en husvägg. Det var en liten glipa och där fick fågeln lov att köra in benet. Den satt där och flaxade helt panikartat, jag tyckte så synd om fågeln! Det slutade med att två stycken fick gå in i lägenheten, som hade fönstret närmast där fågeln satt. De klättrade ut på fönsterbrädan (tredje våningen!) och lyckades få loss fågeln. Vad som hände sen vet jag inte, plikten kallade..

Förra sommaren var min nattjobbarkompis himla stormande kär! Det var ödet, för evigt, för alltid, gjorda för varandra osv. Jag som är helt oromantisk och ganska cynisk sa väl vad jag trodde om sånt där. Vi trodde inte riktigt samma.. ;)
 Nu har hon blivit rejält blåst av samma karl, så i går sa hon: "A, du hade ju rätt. Det ÄR ju som du säger! Nu ska jag alltid tänka som du gör! "

Jag blev helt ledsen. Ännu en cyniker! Räcker det inte med alla som redan finns, kunde inte hon få varit tokromantisk?? Usch, jag tycker det är så hemskt att det finns så dumma människor som kan förstöra någon annans dröm och illusion. J*vla karlslok!! Tänk om det fanns en manual för varje människa, hur de är på riktigt, när den första tiden gått. Det vore bra. Fast å andra siden skulle man ju gå miste om den första extremt roliga tiden om man inte tog chansen.. ;)

Näe, nu ska jag inte fundera något mer, herregud jag har ju jobbat 10,37 timmar natt, så huvudet känns rätt mört.. :) Ha en bra dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Pippi

Nu blev jag ju lite nyfiken... Kan inte du skriva några rader om vad det är du faktiskt tror? ;)

Postat av: Amlon

Pippi: Ja, vad tror jag egentligen? Jag tror inte att det finns EN som är rätt för varje människa, utan flera. Sen finns det INGA garantier att ett förhållande håller, hur lyckligt det än är. Sen vågar jag inte skriva något mer, med risk för att lämna ut mej själv mer än jag vill.. ;)

2007-07-19 @ 09:03:37
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag har inte badat i sommar än, varken i sjö eller i hav. Har du?

2007-07-19 @ 10:59:51
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: JoVi

Jag tror som dig (faktiskt) att det kan finnas flera som är rätt. För ibland kan man ju TRO att man hittat rätt, men efteråt F-A-T-T-A-R man bara inte att man inte drog mkt tidigare ;) Fast just nu vill jag nog tro på livslång kärlek, det verkar lättast så *hihi* (får väl lägga till att jag har mkt svårt att tro att jag nånsin skulle kunna få en bättre sambo än vad jag har nu!)
Hoppas det har gått bra att jobba i veckan! Kram

2007-07-19 @ 15:04:57
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Hej och tack för kommentaren i min blogg! :) Roligt med ett kent-fan! :) Jag gillar också första skivan skarpt, men även Isola, Hagnesta Hill, Du och jag döden... ja, alla! =) De passar ju ens humör på ett eller annat sätt.
Första gången vi bilade till Italien (2005) hade vi precis sett kent på turné 19 i Stockholm och Karlstad och då lyssnade vi på alla kent-skivorna i bilen, i tur och ordning - om och om igen - alla 280 mil ner till vårt resmål. Häftigt! :) (Eller kanske något man borde söka för???)

2007-07-19 @ 21:16:37
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Albinamy

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 08:11:22
URL: http://albinamy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback