Tiddelipom

Det snöar. Tiddelipom. Förr med mitt mer hetsiga humör hade jag brutit i hop, men nu tänker jag bara "Jag VISSTE det". Fast det är tråååkigt. Tur att jag får gå och jobba i dag, och muntra upp mej lite.....

Gårdagen gick relativt bra. Det är ju skönt att man har bra jobbarkompisar. När S. och jag jobbade i går kväll hade vi många intressanta samtal. Bland annat om det
här. Oerhört läskigt! Undrar hur mycket E-ämnen man fått i sej under livet, hittills?

Sen pratade vi om hur bra vän man egentligen är.. Det har jag ångest över. Jag ÄR en bra vän, men jag är ingen som hör av mej så jätteofta, tyvärr. Det är jag ganska slö med. Men som tur är vet mina närmaste vänner om det, så ingen blir sur på mej för det. Hoppas jag. Men jag får säga till mitt försvar att jag träffar så mycket folk hela dagarna, så när jag väl får lite lugn och ro på kvällarna, då vill jag ha den tiden för mej själv. Jag är ju faktiskt en ensamvarg i en 6-personers-familj. ;)

Usch, vad det snöar.. I går cyklade jag till jobbet i sol och ackompanjerad av fågelkvitter. Idag får jag gå, och hoppas att jag inte ser ut som en snögubbe när jag kommer till jobbet. Sen ska jag jobba _hela_ dagen. 8-16! Har två sådana skift på mitt 5-veckors schema, och det är det värsta som finns. USCH! Skulle aldrig jobba heltid. De pengarna man får extra är inte värd den fritid man mister. Hellre lite fattigare och rik på tid med barnen!

I går fick jag låna en spännande tidning av en jobbarkompis. Den handlade om övernaturliga grejer, tex storseanser osv. Jag köper inte allt som står i tidningen, men det är kul att läsa ändå.

Näe, nu måste jag ut i snön. Tur att jag har lånat tonåringens mp3, så jag kan muntra upp mej lite. Synd bara att musiken inte riktig är min smak, men det är ju musik iaf.

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken bra lista att ha. Så kan man kolla upp alla konstigheter i maten. Vi är av den åsikten hemma att ju mer naturligt det är desto bättre. Därför steker vi i smör istället för margarin mm.

Jag tror att du är en toppenvän. Men det är väl helt naturligt att man inte hinner/orkar med att umgås när man jobbar med människor hela dagarna och också har en 6-personers familj därhemma. Tycker jag! Tid för vänskap kommer tillbaka.

Den där tidningen låter jättespännande! Även om man är skeptisk så är det ju häftigt. Jag hoppas att det finns saker vi inte kan förklara.

Postat av: Amlon

Tack, Emma! Du är så snäll!

2007-03-19 @ 08:13:03
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: JoVi

Oj! Det kunde ha varit mig du skrev om när det gäller det där med vänner *hmfr*

Jag tror att alla som har dig som vän har en himla tur! Du är rolig, smart, häftig, intensiv, kul! Kram till dig!

2007-03-19 @ 16:09:21
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Emma

Idag länkar jag till det här inlägget och den hemska listan. OK?

2007-03-19 @ 17:26:21
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback