Alice och jag

image217

Var det någon som såg filmen "Alice och jag" i går? Den handlade om Alice Timander. Den var verkligen intressant att se. Fast väldigt tragisk.
Emma har skrivit ett sån´t bra inlägg om den att jag inte ger mej på att försöka skriva något mer. Men jag kände nästan en tomhet inombords efter att ha sett den filmen, samma tomhet jag tror att Alice känner långt där inne under allt guld och glitter.

Vad ni än gör i livet, se till att SE era barn! Det duger inte att bjuda dem på en god middag när de varit duktiga. Det är ÄNNU viktigare att finnas där för dem när de har gjort något som inte varit så bra. Det gäller att se dem varje dag, se dem för den dom är!

"Min enda önskan nu och här
älska mig för den jag är"


Kommentarer
Postat av: Emma

Nu gråter jag. Vad fint du skriver du med! Det är det viktigaste i världen att barnen blir sedda. Inget annat spelar någon roll -egentligen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback