Idol

Lite frånvaro från bloggandet. Har jobbat två mastodont dagar torsdag och fredag (8-14.30 och 7-15!). Jag är inte van! Tycker inte jag har hunnit med någonting. Som skrivet, någon karriärskvinna är jag inte. ;)

Tänk att Christoffer åkte ur Idol i går. Det var lite förvånande! Han var inte min stora favorit, men jag var helsäker på att han skulle vara topp 3. Trodde Andreas skulle åka ut. Han känns så fel. Och vad är det med håret och ögonbrynen? Hallå, han ser ut som en trädocka. (Inte så mycket med sånginsatsen att göra, men han känns fel och obekväm).
Amanda borde inte vara med i Idol, hon har sin egen stil för mycket. Det känns som hon lätt skulle kunna göra karriär utan att tvingas att sjunga disco, gospel och fan och hans moster. ;)  Dessutom är juryn så kära i henne så att hon kommer undan med allting. Det är också lite tråkigt.
Mattias
var bra i går, men annars känns han som en blekare Snygg-Erik.
Marie är duktig och har fin röst. Men jag har lite svårt för "Mariah Carey-sångerskor", det känns hon som. De sa ju tom åt henne att hålla sej till ballader. Trök.
Daniel är min favorit (Obs. att jag är väldigt oengagerad i år, han har inget favoritskap ala Marcus eller Sebastian direkt). Fast han känns inte heller som någon Idol. Han borde göra sin grej, inte stå och fjolla med någon ballad. ;) Juryn känns ganska tråkig. Men jag gillar Peter Jidhe. ;) Don´t get me started on Clabbe.
Det var min snabba idol-analys. Jag tycker fortfarande att den här säsongen är den sämsta. Men jag tjuvkikar ändå. Man måste ju hänga med.. ;)



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror inte det beror på att du inte är så engagerad som du inte har någon superfavvis - den här säsongen ÄR den sämsta.(Sagt från en sann kännare ;-) )Mina absoluta favoriter är Daniel och Amanda- för att de har så skön attityd. Men Christoffer är ju toppen han med. Och Andreas har underbar röst - men är liksom litet nördig, på ett gulligt sätt. Och Clabbe.... uj uj uj. Vad var poängen med att ha med honom igår? Jag bara undrar. Skulle han bara sitta där och vara sur och bitter eller vad? Hemskt. Men idol är alltid idol även om det inte är en toppensäsong, och man måste ju hänga med som du säger :-)

Postat av: JoVi

Jag som aldrig sett en hel säsong förut börjar nog hålla med om att det är en dålig säsong - den här gången oxå ;) Får se om jag orkar hålla ångan uppe hela vägen och slå eget personligt Idol-tittande-rekord...skulle inte tro det *haha*

Och som jag skrev på min blogg, min favorit åkte ut i går. Trök.

Håller med dig om Jidhe! Jag gillar såna som orkar bjuda på sig själv trots vissa motgångar :))

Skulle bli förvånad om Idol kommer tillbaka nån fler gång, det har ABSOLUT gjort sitt nu.

2007-11-10 @ 11:22:19
Postat av: Nilla

Kikar in igen, nu var det nog ett tag sen sist.
Jag såg också idol igår, och gillade vips Amandas sång, från att ha önskat att hon inte ens var med i idol :)
Sen har jag lärt mig att gilla Marie, även om hon är aningens tråkig. Men Daniel, ja han är ju redan färdig artist :)
Hoppas du har en skön lördagskväll!!

2007-11-10 @ 16:27:49
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Camilla

Idol suuuger! :( Jag fattar inte att Christoffer åkte ut efter att ha gjort en enda halvbra låt. :( Vem ska man heja på nu då?
Kramar och ha en skön kväll!

2007-11-10 @ 17:03:51
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback