Julafton


Tomten kom. Ser ni tomtens vita skägg och lykta därute i mörkret? :)

Julafton började på jobbet. Vi hade grötlunch för våra boende i vårat kafferum. Det blev jätteuppskattat! De boende tindrade verkligen med ögonen! :) Jag tyckte det var superkul! Flera av mina jobbarkompisar sa att jag verkligen var i mitt rätta element när jag fick ha hand om skinkmackor och vara serviceminded! *haha* De boende fick varsin julklapp av oss. Vi hade bestämt att det skulle bli något ätbart, typ choklad. Men de som handlat måste ha fått en tillfällig sinnesförvirring. De hade köpt ljuslyktor med värmeljus. Det är ju jättemysigt, såklart, men kanske inte till dementa. ;)

Vi firade jul hos mormor och morfar, the place to be på julafton! ♥ Vi åt och njöt och hade det så mysigt! Min brorsa var tomten och han var helt suverän! Barnen köpte det helt!  Det VAR den riktiga tomten som kom! :) Julklapparna blev uppskattade, och jag fick så fina saker! ♥ Tack! Barnen tindrade och tyckte allting var så mysigt och roligt! Julen blir ju så mycket roligare när man har små barn i närheten! :)


Dessertbordet efter vi har huggit in. ;) Jag (och L.)  hade gjort allt julgodis och pannacottan. ♥ Och det kanderade äpplet! Duken har mormor lagt på för min skull. Den har varit med sedan jag var liten och den är ett måste på julen! ;)

Vi sov över hos mormor och morfar, så när jag jobbade på juldagen så var barnen där och myste. Vilken lycka! :)

I dag är jag ledig. Så skönt! Frågade L. vad vi skulle göra i dag. Svaret var självklart: PYSSLA! Frågar man O. samma sak svara han: Bygga i hop playmo-borgen, och leka med riddarna. Frågar ni mej är svaret: Ta det lugnt, njuta och lösa korsord! :) Och äta lyxpraliner som jag fick i julklapp. :)


På julaftonskväll skulle vi ställa ut gröt till tomten. O, hade redan satt på sej "kvällskalsongerna" så han fick låna mormors sjal att ta på sej. Han såg ut som en liten primadonna! :)

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vilka ljuvliga bilder! Nu har jag fått Leilas kokbok jag också, så nästa jul (eller födelsedag...) blir det en massa gott hos mig också.

Kram och god fortsättning!

Postat av: Nilla

Vad mysigt! Ha ett gott slut på året.

2008-12-27 @ 15:48:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mysigt ni verkar ha haft! Åh vad gött med godisbord, sånt brukar vi också ha...fast inte i år :/ Kram!

2008-12-28 @ 18:00:26
Postat av: JoVi

Det var ju jag förstås...godisråttan...

2008-12-28 @ 18:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback