To do 2008 - Check

Den här listan skrev jag vid nyår. Dags att kolla av hur det går.. ;) ♥ = idag. Här kan ni läsa hur det hade gått efter en månad.

5 saker jag SKA göra 2008 (förutom allt jag alltid gör.. ;))

* Bli en bättre kamrat. Jag ska höra av mej oftare till mina kompisar. Jag ska kommentera på andras bloggar och svara oftare på kommentarer här on da blogg. Bli mer social.

♥ Näe, inte direkt. Jag är usel.

* Droppa duktig-flicka-syndromet jag kan drabbas av i bland. Jag ÄR duktig ändå. :)

♥ Det har jag försökt med, och har lyckats. Jag är duktig! ;)

* Hålla igen med sockret. Och röra på mej lika mycket som jag gör. Kanske börja träna lite också.

♥ Periodvis går det finfint. Andra perioder går det åt skogen.

* Göra matsedlar varje vecka. Fast inte lägga ut dom på bloggen. ;) Blir bättre på att storhandla.

♥ Näe, det har inte blivit av. Bättre på att storhandla är jag iaf.

* Unna mej själv någonting då och då. Jag är väldigt duktig på att unna andra saker hela tiden, behöver bli bättre att unna mej själv lite.

♥ Det har jag blivit bättre på. Tyvärr är jag väldigt duktigt på att unna mej goda bakverk. Men vad f*n.. ;)

5 saker jag ska SLUTA med 2008:

* Känna att det är drygt när folk ska komma och hälsa på. Det är ju inte drygt, bara roligt och det VET jag ju.. ;)

Tyvärr tycker jag så än. Jag är anti-social, tror jag.. Sen när de väl här är det jätteroligt, men innan..

* Att ha superduperkoll på allting jämt. Det hjälper varken mej själv, eller framför allt hjälper det inte de andra. Det räcker med att ha superkoll. ;)

♥ Fortfarande super-koll. Jag är navet i våran familj liksom.

* Att låta vissa människor suga ur min energi. Endera får jag gå därifrån eller så får jag helt enkelt riva i från. No more energi-tjuvar!


♥ De allra flesta ignorerar jag, men det finns tyvärr någon som suger energin BIG TIME.

Att nästan alltid säga vad jag tycker om saker och ting. I bland kanske jag går på lite väl mycket ( Som nu när sambon skulle gå till tatueraren. Jag hade en miljard åsikter om allting! Det är ju hans kropp, inte min. Jag behöver ju inte bry mej i fall han skulle ångra sej när han är 65 år liksom. Men ändå gör jag det. "Tänk igenom det här NOGA nu, vill du verkligen ha en sån DÄR om trettio år??" blablabla. Han är ju vuxen. Stackarn! ;)) Bit i hop, människa!

♥ Ja, vad kan jag säga.. Jag håller inte käften. Men jag försöker tänka innan jag öpnnar munnen. Ibland går det, ibland inte.. ;)


* Att ha dåligt samvete!! Tuffast av allting..

♥ Dåligt samvete is my middle name, men jag försöker och tror att jag lyckats litegrann


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vad lika vi är du och jag. Antisociala, tycker det är drygt med besök (innan de kommer!), kontrollfreak - ja du, det låter som jag det där...

Kram!

Postat av: JoVi

Kul att läsa! Vi är lika på rätt många punkter...typ alla. Kanske därför vi är så bäst? haha

2008-06-26 @ 10:45:46
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Jessica Alba

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2009-12-18 @ 09:48:21
URL: http://jessica-alba.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback