Minus och plus

I dag är det en riktig bajskorvs-dag. Skitdag. Dumskallar och idiotos förpestar mitt liv idag. Höll på att bryta ihop i morse när jag fick veta att vi får vårt kök renoverat _nästa_ år! Nästa jävla år. Medans de som bor på motsatt sida i huset får sina kök renoverad NU. Jag hade sett framemot att få en större diskbänk och få torkskåpet utslängt. (Det måste ha varit det absolut första torkskåpet som gjordes i Sverige, och det byggde de in i väggen i vårat kök för läääängesedan) Tycker de kunde ha börjat med oss, som faktiskt bott längst i det här freaking huset. Då fick jag ett bryt.

Sen fick jag ett bryt på min sambo som aldrig börjar jobba igen. Jag _orkar_ inte umgås med honom jämt när jag är ledig. Hur mycket jag än älskar honom så går det inte. Jag är en människa i stort behov av att få _andas_, utan en vuxen människa i närheten. Så har jag alltid varit, i alla mina förhållande (Familje- kärleks- vänskapsförhållanden. Thats me! I need AIR! Barnen kan jag ha jämt runt mej, nemas problemas. Men inte sambon. Ja, jag älskar honom.

Dagens tredje bryt var på vädret. +7 grader. Snålblåst och regn.

Så vad gjorde jag åt allt det här. Jo, jag tog ett glas saft och åt en bulle, en muffins och tre sirapsnitt. (Bakade i går) Då kändes det lite bättre. Även om man har sockerstopp så måste man få tröstäta lite. ;)


Det finns positiva saker också. Trots allt gnäll. :)

M., teenien, går ut 9:an nästa fredag. Och som hon gör det sen då! Hon har glidit genom grundskolan och jobbat så himla bra. Jag lovar er att jag aldrig behövt tjata på någon läxa eller någonting. Hon har skött allting själv. Och hon har skött det! Jag är så stolt över min fina stor-tjej. Risken att jag kommer grina ihjäl mej på fredag är stor. Först lekisavslutning, sedan 9:a avslutning. *snyrr*

L. som alltid varit så blyg och försiktig har verkligen blommat ut på skolan. Det var som jag kände på mej, hon var KLAR med dagis. Hon behövde nya utmaningar! :) Nya kompisar har hon också fått. Och många. Hon har nästan alltid med sej någon kompis hem efter skolan. Det som jag tycker är extra bra är att hon har så många olika kompisar som hon leker med! Det bästa är att hon, som alltid varit en riktig hemma-tjej, tycker om att gå iskolan _varje_ dag. :) Det trodde jag aldrig. ♥

Jag var på utvecklingssamtal för O. i går. Det var som vanligt. En go och mjuk kille med många roliga kommentarer. :) Som tycker om att prata och göra frågesport. Som vill brottas och gillar coola och tuffa saker (tex: Skäjtbåjdskillarj), men som gärna kramas och vill sitta i frökens knä. En kille som verkligen vinner i längden, sa fröken. :)

Jag är världens stoltaste. Mina fina barn! ♥

Jag och mina jobbarkompisar satt och pratade om titlar på jobbet. Vilka titlar man har haft och så. Då sa jag på skämt att jag inte har haft några speciella titlar, förutom min nuvarande, utan att jag tycker det räcker med MAMMA-titeln. Då sa mina jobbarkompisar: Ja, och den titeln är du jävligt bra på. Då blev jag glad! ♥ Det är viktigast för mej, att vara en bra mamma!

Slutskrytet nu.

O. och jag har en ny favoritlåt:


Nu ska jag packa badväskan. Småisanra och jag ska på badhuset!

Ha en bra dag! Nu känns inte den här dagen som en bajskorvsdag längre! :)

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vilket HÄRLIGT inlägg!

:)

Kram!

Postat av: Pippi

Ja, bajskorvsdagar kan ju bli guldkornsdagar också - beroende på vad man fokuserar på :) Klok du är!

2009-06-04 @ 20:36:25
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Mija

Vet du.

Visst är det skönt att få ett sånt där BRYT ibland. (Jag fick också ett igår. På SAMBON.) skrattar



Du vet, när man har lagrat o lagrat och inte fått ur sig det.. till sist brast ballongen och pang!! Så fick jag ett psykbryt!! Ha ha. Stackars sambon..

Han har det inte alltför lätt han.. Han är ju en sån som hellre stoppar huvudet i sanden och blundar hårt, jag är en sån som vill lägga upp saker på bordet och PRATA om problem.



Det krockar där ibland kan jag säga..





KRAM på dig vännen

2009-06-06 @ 12:27:41
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback