Önskan: Inge mer snö

Nu börjar jag tröttna rejält på snöfall. Snön som ligger på marken nu får gärna vara kvar, men _ingen_ mer snö behöver komma ner. När jag sitter vid datorn och tittar ut så är det den här utsikten jag ser nu:


Enheldel snö på fönsterblecket.

Annars rullar livet på i 190. I måndags jobbade jag, sen gick jag och småisarna på badhuset. I går jobbade jag och sen var jag och småisarna till mormor och morfar. I dag har jag varit ledig. Hurra! :) Jag trivs bra som ensamstående, men nog är det mycket att hålla koll på. Allt ansvar ligger ju på mej, och ingen annan. Nog blir det snurrigt ibland. Förra veckan råkade jag gå till tandläkaren *host* en DAG för tidigt *host*. Sen har jag trehundra bollar i luften ofta. Typiskt scenario på Berget:

Jag står och hänger upp småisarnas blöta ytterkläder.
Nånting händer (Barn ropar/telefonen ringer/maten kokar över eller vad som helst) och jag går i från kläderna.
Börjar grädda våfflor.
Vi äter i vardagsrummet.
O. ber om en våffla till, jag går till köket för att hämtar en.
På vägen till köket ser jag ytterkläderna på golvet. "Ja, just jag, de måste jag hänga upp". Ställer tallriken på hallbyrån och börjar hänga upp kläderna. Sen passar jag på att bädda rent i L.s säng.
O. ropar och fundera på vart våfflan tagit vägen. Då kommer jag i håg att jag var på väg för att hämta en våffla.

*haha*

Hemtex ska slå igen i stan så det är halva reapriset på det mesta. Slog till och köpte två blockljus i vårglada färger.


 Sen köpte köpte två supermjuka filtar för typ 44 kr styck. O. blev helt förälskad i en av dem och nu har han den när han sover istället för täcke. ;) Så här gosig tycker han att filten är:


O. fyller ju 6 år om en månad. Herregud. Min minsting! Jag får nästan ångest. I höst börjar han ju i f-klass! Stanna tiden liksom.. Hur som helst så önskar han sej massor av saker, men det är inte så stor variation på sakerna.

O.s önskelista
* Star Wars-gubbar
* Star Wars-lego
* Darth Vader-masken på leksaksaffären
* Stormtrouper-dräkt
* Gormiti-gubbar i alla storlekar
* Gormiti-ägg
* G-force grejer
* Lego City brandstation
* Ben 10-gubbar
* Transformer-hjälm

Osv. ;) Bara "manliga" grejer. Men han skulle nog bli väldigt glad av ett gosigt gosedjur också.
Gormiti leker han jämt med. Jag börjar få koll på vilka fulingarna är.

Här ligger de och vilar upp sej på mitt ljusfat.. *haha*

Nu ska jag lyssna på min favoritlåt:



Synd att de har masker på sej, för jag har alltid varit lite kär i Jocke Åhlund. ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är verkligen ful fart hos dig. Haha, vilken önskelista O. har. Verkligen manlig. Tiden går fort med barn.



Kram

Postat av: Camilla

Oh, jag håller med angående snön. Det räcker liksom nu... jag kommer nog att kunna åka skidor fram till midsommar.

Hur går det för småisarna och skidorna då? Har du varit ut något också?

Och finaste O! Men jag måste bara säga att 6 år är ingen ålder, du är fortfarande småbarnsmamma. ;)

Den gröna filten såg fantastiskt mysig ut.

KRAM vännen och i morgon är det melloooooo! :)

2010-02-04 @ 22:05:18
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback